بالا و پایین رفتن از پله ها می تواند زمان زیادی را از شما بگیرد. بالا و پایین رفتن از پله ها ، با دستی پر از مواد غذایی ، داشتن پا درد ، همراه داشتن کودکان و … حتی میتواند ناراحت کننده باشد.خوشبختانه ، در حال حاضر ، اکثر ساختمانها به آسانسور مجهز هستند و با استفاده از آنها حمل و جابجایی افراد و یا کالاها بین طبقات مختلف ، براحتی و با سریعترین زمان ممکن انجام میشود.

نصب آسانسوردر ساختمان های چند طبقه ، مزیت های بسیار زیادی دارد. آسانسورها برای دسترسی آسان به طبقات مختلف ساختمان بسیار مناسب هستند.به خصوص افرادی که معلولیت جسمی دارند با استفاده از آسانسور ، حرکت از یک طبقه به طبقه دیگر برایشان آسان شده است. همچنین برای حمل مصالح و وسایل سنگین میتوان از آسانسور استفاده کرد.

مزیت استفاده از آسانسور

در این مقاله میخواهیم شما را با نحوه صحیح استفاده از آسانسور آشنا کنیم.اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید ، ما را تا پایان همراهی کنید.

به محض رسیدن به آسانسور دکمه “بالا” یا “پایین” را فشار دهید و کمی صبر کنید تا آسانسور به مکانی که شما قرار دارید ، توقف کند. وقتی آسانسور رسید ، قبل از وارد شدن ، اجازه دهید تا همه افراد ، آسانسور را ترک کنند. همچنین ، الویت ورود به آسانسور را به افرادی که دچار معلولیت و یا افرادی که وسایل زیادی را حمل میکنند ، بدهید.در داخل آسانسور کنار بایستید و به مسافران فضای کافی برای خارج شدن از آسانسور را بدهید.

در بیشتر آسانسورها ، علائمی بصورت فلش ، برای نشان دادن پایین آمدن و یا بالا رفتن آسانسور وجود دارد.با نگاه کردن به این علائم متوجه میشوید که آیا آسانسور در جهت مورد نظر شما حرکت میکند یا خیر.جهت جلوگیری از رفتن به جهات اشتباه ، مطمئن شوید که آسانسور در جهت شما قرار دارد.

استفاده صحیح از آسانسور

قبل از وارد شدن به آسانسور ، توجه کنید که آسانسور فضای کافی برای ورود شما دارد یا خیر.اگر فضای کافی برای ورود شما وجود ندارد ، اجازه دهید درب آسانسور بسته شود و منتظر بمانید.

آسانسورها دارای دکمه هایی در دو طرف درب هستند.بیشتر دکمه های طبقه شماره گذاری شده اند.زیرزمین ، گاراژ ، سطح خیابان ، لابی و غیره ممکن است با حروف ارائه شود.اگر شخصی نزدیک به دکمه های شما ایستاده باشد ، ممکن است برای شما طبقه مورد نظرتان را انتخاب کند.

اداب استفاده از آسانسور

از ایجاد سر و صدای زیاد و حرف زدن با صدای بلند در آسانسور بپرهیزید. مناسب ترین آداب آسانسور این است که سطح سر و صدا را به حداقل برسانید. مکالمات حضوری یا تلفنی باید در صورت امکان متوقف شوند.برای گوش دادن به موسیقی ، بجای پخش با صدای بلند از هدفون استفاده کنید.

برخی از افراد از سوار شدن در آسانسور میترسند.اگر از آسانسور بیم دارید ، خود را با کارهای زیر سرگرم کنید تا متوجه حرکت آسانسور نشوید.
یک کتاب بخوانید ، ایمیل خود را بررسی کنید ، پیامک ارسال کنید ، رسانه های اجتماعی را چک کنید و یا به موسیقی آرامش بخش گوش دهید.

وقتی در حال نزدیک شدن به طبقه مورد نظر خود هستید ، خود را به درب خروجی آسانسور نزدیک کنید تا بتوانید به سرعت و بدون ایجاد مزاحمت برای بقیه آسانسور را ترک کنید.

در صورت بروز آتش سوزی یا وضعیت دیگری که می تواند منجر به اختلال در خدمات الکتریکی شود ، از پله ها استفاده کنید.

سعی نکنید جلوی بسته شدن درها را با هر چیز ، از جمله دست ، پا ، عصا و غیره بگیرید.

اگر در هنگام توقف آسانسور ، درها باز نمی شوند ، دکمه open door را فشار دهید. اگر درها هنوز باز نمی شوند ، دکمه alarm را بزنید و صبر کنید تا افراد حرفه ای به کمک شما بیایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *