این سوال برای بسیاری از سازندگان ساختمان وجود دارد که آیا می توان با برق تک فاز پروژه نصب و راه اندازی آسانسور را شروع کرد.و اگر این امکان وجود دارد قیمت آسانسور تک فاز چگونه تعیین می شود.در این خصوص راهکارهایی وجود دارد که توسط بازرگانی رایا آسانسور در دسترس افراد قرار می گیرد و افراد با خواندن این مقاله اطلاعاتی را در این خصوص کسب می نمایند.


قیمت آسانسور تک فاز

در برخی از ساختمان ها به هر دلیلی امکان استفاده از برق سه فاز وجود ندارد.

و نصابان آسانسور بایستی با برق تک فاز اقدام به نصب و راه اندازی آسانسور نمایند.

باید به این نکته توجه نمود قیمت آسانسور تک فاز تفاوت چندانی با آسانسور سه فاز ندارد.کارشناسان و متخصصین در زمینه آسانسور راهکاری را که در این خصوص پیشنهاد می نمایند استفاده از تابلو فرمان آسانسور تک فاز است.

در این سیستم از موتورهای آسانسور گیربکس دار معمولی استفاده می شود.و تنها تفاوت در این است که به جای استفاده از تابلو فرمان های آسانسور معمولی از تابلو فرمان هایی استفاده می شود که با برق تک فاز به کار می افتند.

استفاده از برق تک فاز در برخی از پروژه های نصب و راه اندازی آسانسور مرسوم است.

قیمت آسانسور تک فاز با استفاده معیارهایی تعیین می گردد.

معمولا در این گونه پروژه ها از تابلو فرمان هایی استفاده می گردد که قابلیت نصب با برق تک فاز را داشته باشند.باید به این نکته توجه نمود در مابقی قطعات آسانسور تغییری ایجاد نمی شود.

و به همین دلیل در قیمت آسانسور تک فاز تغییر چندانی حاصل نمی گردد.

یکی از برندهای تابلو فرمان که بیشتر برای برق تک فاز قابلیت استفاده دارد.استفاده از تابلو فرمان آسانسور آرمان فراز تک فاز است.این تابلو فرمان با درایو ال ایکس مورد نصب قرار می گیرد.


نصب آسانسور بابرق تک فاز

آیا می توان با برق تک فاز پروژه نصب و راه اندازی آسانسور را انجام داد.

چه راهکارهایی در این خصوص وجود دارد.

و قیمت آسانسور تک فاز چگونه تعیین می شود.

در پاسخ به سوال اول باید گفت می توان با برق تک فاز اقدام به نصب آسانسور نمود.

و صرفا برق تک فاز عاملی برای عدم نصب آسانسور نیست.

در پاسخ به سوال دوم باید گفت که دو راهکار برای استفاده از برق تک فاز پیشنهاد می گردد.

در راهکار اول بعضی از شرکت ها تابلو با تغذیه تک فاز تولید کرده اند که توانایی سرویس دهی برای آسانسور ۶ نفره و تا ۸ توقف رو دارد .و یکی از این شرکت ها آرمان فراز پیمان است.که مجموعه رایا آسانسور به عنوان نمایندگی فروش تابلو آرمان فراز عرضه مستقیم این تابلو به سراسر کشور را در اختیار دارد.

اما راهکار دوم استفاده از پکیج های مخصوص شرکت تابلو فرمان آسانسور پار است.در این صورت از آسانسورهای گیرلس به صورت ۶ تا ۱۳ نفره می توان استفاده نمود.پس برای ساختمان های پرترافیک نیز می توان از برق تک فاز استفاده نمود و خوشبختانه مجموعه رایا نمایندگی فروش تابلو فرمان آسانسور پار را نیز در اختیار دارد.

در پاسخ به سوال سوم باید گفت قیمت آسانسور تک فاز براساس نوع آسانسور تعیین می گردد.باید دانست در قیمت انواع آسانسور قیمت آسانسور تک فاز در آسانسور گیرلس نسبت به گیربکس دار به مراتب بیشتر است.اما دارای مزایای بیشتری است.

و در صورتی که از آسانسور گیربکس دار استفاده شود.

بایستی از یک موتور با کیفیت مناسب برای نیروی محرکه استفاده شود.

که درایو کنترل سرعت با مشکل مواجه نشود.

و مکانیزم آسانسور با یک ریتم منظم در جریان باشد.

همانطور که گفته شدقیمت آسانسور تک فاز براساس معیارهایی مشخص می گردد.

یکی از این معیارها نوع آسانسور است.

قطعا آسانسوهای گیرلس نسبت به آسانسورهایی با موتور گیربکس دارای بهای تمام شده بیشتری هستند.باید به این نکته توجه نمود که توان خرید سازندگان ساختمان در چه حد است.تا بتوان پیشنهادی مناسب را به آن ها داد.باید دانست بسیاری از شرکت های آسانسوری قابلیت نصب انواع مختلف آسانسور را ندارند.و صرفا به نصب آسانسورهای کششی اکتفا می کنند.

هر چند که در اکثر موارد آسانسورهای کششی در کشور مورد استفاده قرار می گیرند.و نصب و راه اندازی آسانسورهای هیدرولیک کمتر مشاهده می گردد.دلیل آن هم وارداتی بودن اکثر قطعات آسانسورهای هیدرولیک است.

مجموعه رایا به عنوان نمایندگی فروش برندهای معتبر قطعات اسانسور شناخته می شود .

و نمایندگی تابلو آسانسور داتیس را در اختیار دارد.


آسانسور گیرلس تک فاز پار کنترل

آسانسور گیرلس پار تک فاز دارای مزایایی است.

یکی از مزایای آسانسور گیرلس تک فاز پار کنترل امکان برنامه ریزی در زمان اوج مصرف انرژی شبکه برق شهر میباشد.. لذا با توجه به اینکه کنتورهای برق هوشمند جدید، در ساعات اوج مصرف، برق مصرفی به صورت تصاعدی محاسبه می شود، این آسانسور قادر است در این ساعات، بدون نیاز به برق شبکه با بهره گیری از انرژی ذخیره شده در پک باطری به کار خود ادامه داده و پس از ساعات پیک مصرف مجددا به شبکه برق شهری متصل شود.

باید دانست قیمت آسانسور تک فاز بستگی به ویژگی ها و مزایای آسانسور نیز دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *