آسانسور تجاری کابلی

این آسانسور ها به علت طناب هایی که نقش عمده انتقال کابین را بازی میکنند به این اسم نامیده می شوند. این کابل ها به دور “چرخ متصل به موتور” می چرخند و به واسطه این چرخ کابین به سمت بالا یا پایین هدایت می شود. این دسته از تجهیزات عموماً برای سازه هایی با ارتفاع متوسط تا بلند تعبیه می گردند و از لحاظ سرعتی و عملکردی در قیاس با نمونه های هیدرولیک واجد سرعت بیشتری در انتقال مسافر یا بار هستند.

ضمن آنکه به علت وجود وزنه تعادل و ریل های نصب شده در دو سوی کابین، از لحاظ ایمنی نیز در برابر نمونه های هیدرولیک ارجح تر هستند. اما در مقابل، قدرت زیادی برای انتقال وزن های بالا ندارند. به عبارتی از این آسانسورها می‌توان به منظور جابجایی افراد یا بار با وزنی معادل ۲۵۰ الی ۳۰۰۰  کیلوگرم استفاده نمود.

آسانسور حمل بار

آسانسور حمل بار

آسانسور تجاری با چاهک های ارتفاع پایین

آسانسورهای قدیمی تر همگی نیازمند ایجاد چاه یا گودال بودند که بتوان موتور و سایر تجهیزات کلیدی را در آن جای داد و در واقع اگر امکان ایجاد چاله نبود دیگر نمی توانستیم آسانسور را نصب کنیم.

اما با تولید آسانسور هایی که حتی با وجود گودال های ارتفاع کم یا بدون گودال نیز باز هم می توان آنها را نصب نمود، این نقص و محدودیت رفع گردید. این قبیل آسانسور تجاری به منظور انتقال افرادی که اختلال حرکتی دارند (معلولان) در انواع ساختمان ها استفاده می شود. البته از لحاظ سرعتی کند هستند و سرعت آنها چیزی حدود ۰٫۱۵ متر در ثانیه تخمین زده شده است، اما به علت کاربردی بودن آن ها بسیار پرطرفدار می باشند.

آسانسور تجاری انتقال بار

همانطور که از اسم این نمونه ها پیداست به جهت جابجایی تجهیزات و وسایل با وزن بالا کاربرد دارند. درب طراحی شده در این آسانسورها به شکل عمودی باز می گردد. مدل های تولید شده قدیمی تر واجد درب هایی از جنس چوب بوده اند که به شکل غیر اتومات ( دستی)  باز می شدند. از آنجایی که این تجهیزات به جهت انتقال وسایل و بار های سنگین طراحی شده است قادر به حمل بار تا ۲۰۰۰۰ پوند و یا حتی بالاتر از این میزان نیز می باشند.

بالابر هیدرولیکی

بالابر هیدرولیکی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *