چرا سیم بکسل فرسوده می شود

سیم بکسل به دلایل مختلف دچار فرسودگی می شود.و نیاز به تعویض دارد.

  • زمانی که گام های شیار متناسب با اندازه سیم بکسل ها نباشد.عمر مفید سیم بکسل کاهش پیدا می کند.
  • شکستگی مفتول های استرند سیم بکسل
  • رطوبت بیش از حد محیط
  • صاف و صیقلی شدن سیم بکسل ها

عمر مفید سیم بکسل آسانسور

همانطور که گفته شد: سیم بکسل در آسانسور پس از چند سال فرسوده شده و کارایی لازم را نخواهد داشت.عمر مفید سیم بکسل آسانسور به طور تقریبی است.معمولا بین 5 تا 10 سال عمر سیم بکسل به اتمام می رسد.پس از پایان این مدت سیم بکسل بایستی تعویض گردد.چرا که کارایی لازم را نخواهد داشت.

برای تعویض سیم بکسل بهتر است : ابتدا یک کارشناس آسانسور، از آسانسور ساختمان بازدید به عمل آورد.و نسبت به تعداد توقف و تعداد شیار متراژ مورد نیاز سیم بکسل را محاسبه نماید.گفتنی است: آسانسور از قطعات مختلفی ساخته شده است.

محاسبه متراژ سیم بکسل

برای محاسبه سیم بکسل در آسانسورهای کششی گیربکس دار کافی است.تعداد توقف در عدد 4.2 ضرب گردد.عدد به دست آمده بایستی در تعداد شیار ضرب شود.بیشتر آسانسور ها به صورت 4 یا 5 شیار می باشند.و مطابق با سیم بکسل نمره 10 طراحی شده اند.

برای مثال یک آسانسور 5 توقف با 4 شیار 84 متر سیم بکسل نیاز دارد.برای محاسبه سیم بکسل در آسانسور گیرلس کافی است: تعداد توقف را در عدد 4.2 ضرب نمود.جواب به دست آمده را بایستی در عدد 1.7 ضرب نمود.و سپس جواب را در تعداد شیار ضرب نمود.

افزایش عمر سیم بکسل آسانسور

سرویس و نگهداری صحیح و اصولی آسانسور نقش مهمی در افزایش عمر مفید سیم بکسل آسانسور ایفا می کند.گفتنی است: نصب سیم بکسل از اهمیت بالایی برخوردار است.و بایستی گام های شیار سیم بکسل به طور دقیق تنظیم گردد.

همچنین باید در زمان متراژ کردن نیز نکات لازم طبق دستور العمل های کارخانه سازنده رعایت شود و انتخاب و زمان نصب سیم بکسل آسانسور کلیه موارد ایمنی و استاندارد ها رعایت گردد.بایستی در مقاطع زمانی مناسب تست سیم بکسل با استفاده از تجهیزات انجام گیرد و اگر تجهیزات در دست نبود بازدید از سیم بکسل توسط کارشناس و یا افراد متخصص و با تجربه کنترل شود .

مرکز پخش قطعات آسانسور

مجموعه رایا آسانسور با در اختیار داشتن نمایندگی انواع قطعات آسانسور همواره در تلاش است تا به صورت مستقیم و بدون واسطه واردات قطعات آسانسور را انجام داده و آن ها را به سراسر کشور با توجه به نیاز بازار و متناسب با درخواست مشتریان عرضه کند. این مجموعه با این کار توانسته دسترسی به محصولات با کیفیت داخلی و خارجی را برای مردم آسان تر کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *