یکی از قطعات مهم نصب شده در مرحله مکانیکال آسانسور سیم بکسل است.این قطعه از یک سو به کابین و از سوی دیگر به وزنه تعادل متصل است.و برای جابه جایی کابین و انتقال نیرو از موتور به کابین مورد استفاده قرار می گیرد.این وسیله دارای عمر مفید مشخصی است.و پس پایان عمر مفید فرسوده شده و کارایی لازم را نخواهد داشت.عمر مفید سیم بکسل آسانسور وابسته به نحوه سرویس و نگهداری آسانسور است.اما به طور میانگین عمر آن بین 5 تا 10 سال است.پس از پایان این دوره و به تشخیص سرویسکار یا کارشناس آسانسور این قطعه بایستی تعویض گردد.در این مقاله اطلاعاتی راجع به عمر مفید سیم بکسل آسانسور ، محاسبه متراژ سیم بکسل و نصب این قطعه به کاربران داده می شود.در ادامه با ما همراه باشید.

عمر مفید سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل مجموعه ای است از : مغری ، رشته و سیم فولادی ، که از یک سو به کابین و از سوی دیگر به وزنه تعادل متصل است.این وسیله با حرکت کابین و وزنه تعادل جابه جا می شود.در واقع نیروی محرکه آسانسور از طریق موتور به سیم بکسل انتقال و کابین با آن جابه جا می شود.عمر مفید سیم بکسل آسانسور تحت تاثیر عواملی است.

نحوه سرویس و نگهداری آسانسور ، جنس سیم بکسل و نوع مغزی استفاده شده در آن در عمر سیم بکسل تاثیر گذار است.اما به طور تقریبی عمر سیم بکسل بین 5 تا 10 سال است.پس از پایان این دوره سیم بکسل فرسوده شده و کارایی خود را از دست می دهد.

عمر مفید سیم بکسل آسانسور توضیحات

سیم بکسل به عنوان بهترین وسیله برای حرکت و جابه جایی آسانسور شناخته می شود.این وسیله در قسمت مکانیکال آسانسور نصب و راه اندازی می گردد.سیم بکسل دارای عمر مفید مشخصی است.به نظر بسیاری از کارشناسان و متخصصین آسانسور ، عمر مفید سیم بکسل آسانسور بین 5 تا 10 سال است.

گفتنی است:

طریقه نگهداری از آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

و سرویس و نگهداری منظم از آسانسور باعث افزایش عمر سیم بکسل می گردد.این قطعه در آسانسور در دو نوع مغز کنفی و مغز فولادی ساخته می شود.و در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

تعویض سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل در آسانسور پس از یک دوره زمانی 5 تا 10 سال مستهلک می شود.و کارایی لازم را نخواهد داشت.برای تشخیص این که سیم بکسل نیاز به تعویض دارد.بهتر است :  یک کارشناس آسانسور نظر قطعی بدهد.

گفتنی است:

در صورتی که سیم ها دچار شکستگی ای شده اند که با چشم قابل رؤیت باشند.بایستی سیم بکسل تعویض گردد.باید دانست : تعویض سیم بکسل آسانسور کاری زمانبر است.و بایستی توسط نصابان مجرب و باسابقه انجام گیرد.

زمان تعویض سیم بکسل آسانسور

  • شکستگی های سیم بکسل با چشم قابل مشاهده باشد.
  • شکستگی های سیم بکسل با چشم قابل مشاهده نیست.اما می توان با دستگاه آن ها را کنترل نمود.

گفتنی است: در هر دو صورت عمر مفید سیم بکسل آسانسور به اتمام رسیده است.و بایستی سیم بکسل تعویض گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *