نقش قطعات آسانسور

اگر آسانسور دچار مشکل شود، یا حتی کابل آن قطع شود، اتاقک سقوط نمی کند. چرا؟ در آسانسورها ویژگی ها و قطعات بسیاری وجود دارد که اگر هم دچار مشکل شوند، به دلیل وجود این قطعات باز هم حوادث غیر مترقبه رخ نمی دهد. الان برای شما از قطعات آسانسور می گوییم که چگونه از افتادن اتاقک، جلوگیری می کنند:

قفل کابل ها

در سیستم کابل های آسانسور، کابل های فولادی به حلقه های ماشین و چرخ قرقره پیچ و مهره شده اند. چرخ قرقره با سطح لبه ی دنده دار در بالای آسانسور قفل شده است. گیره ها کابل های فولادی را بر دندانه های می کشند. بنابراین هنگامی که موتور الکتریک قرقره ها را بر می گرداند، کابل ها حرکت می کنند. کابل هایی که اتاقک را بالا می کشند همچنین به وزنه متصل شده اند، که قرقره ی دیگری را پایین می کشد. در تمامی آسانسور ها حداقل 4 یا 8 کابل وجود دارد که اگر یکی از آنها دچار آسیب شد، بقیه ی کابل ها اتاقک را نگه دارند.

قطعات آسانسور

امنیت و تنظیم کننده

اما بیاید در نظر بگیریم قطعات آسانسور دچار مشکل شده و تمامی کابل ها قطع شدند. در اینجا امنیت آسانسور وارد عمل می شود. امنیت آسانسور سیستم ترمزی است که بر اتاقک آسانسور نصب شده و به بالا و پایین ریل ها چنگ می زند. در کل این امنیت ها با تنظیم کننده ی سرعت و ماشینی حرکت می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *