در این مقاله، شما را با روش چیدمان پله برقی و شکل های مختلف چیدمان این سازه آشنا می کنیم. نوع چیدمان پله برقی بر اساس مدل این سازه و محل نصب و استفاده آن، متفاوت است. این مسئله بر کیفیت کار پله نیز تاثیر گذاشته و بدین جهت، اهمیت بسیار زیادی دارد. مهندسین پارت تدبیر شکیبا، بر اساس فاکتورهای مورد نظر و استانداردهای جهانی، بهترین روش چیدمان پله برقی را انتخاب و اجرا می کنند تا سازه، بیشترین بازدهی را برای شما داشته باشد. مشاوره خرید بهترین قطعات پله برقی

انواع چیدمان پله برقی

چیدمان پله برقی در چند طبقه به روش تکی

می توان گفت که ساده ترین روش چیدمان پله برقی، چیدمان تکی است. در این حالت، مسافرین برای رسیدن به پله بعدی، کوتاه ترین مسیر را طی می کنند و البته می توان در این مسیر، انگیزه هایی برای جذب مشتریان ایجاد کرد. این نوع آرایش بیشتر برای مکان هایی مناسب است که جریان حرکت افراد به یک سمت باشد؛ مثل مراکز خرید که حرکت مسافران به سمت بالا توسط پله برقی هایی که در یک سمت ساختمان هستند وحرکت مسافران به سمت پایین توسط پله برقی هایی که در سمت دیگر ساختمان هستند انجام می شود.

چیدمان پله برقی در چند طبقه به روش ضربدری

یکی دیگر از روش های چیدمان پله برقی، روش ضربدری است که می توان از آن در مراکز چند طبقه استفاده کرد. در این روش مسافرین با سرعت بالایی بین طبقات جابجا می شوند و مسافت کمتری را برای جابجایی به دو پله برقی طی می کنند. این نوع چیدمان، به خصوص برای ساختمان های اداری، خدماتی و فروشگاه های بزرگ مناسب است؛ زیرا هم سرعت مناسب در جابجایی مسافرین تامین شده وهم گردش مسافرین درفضای تجاری صورت می گیرد.

چیدمان پله برقی در چند طبقه به روش موازی

روش موازی هم یکی دیگر از روش های چیدمان پله برقی است در صورت وجود فضای کافی پاگرد در دو طبقه، اجرا می شود. معمولا این روش در ساختمان هایی کاربرد دارد که جابجایی حجم زیادی از مسافر در زمان مشخص دارند؛ اماکنی همچون فرودگاه، ایستگاه های راه آهن و … .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *