استاندار تهران گفت: اینکه ۲۲ درصد آسانسور بیمارستان‌ها استاندارد هستند قابل قبول نیست که حتماً در این زمینه ورود پیدا می‌کنیم تا نسبت به تسریع بخشیدن به استانداردسازی آسانسورهای بیمارستان‌ها اقدام شود.

این در حالی است که آسانسورهای بیمارستانی به دلیل ترافیک بالای رفت آمد و وزن زیادی که در هر‌بار حرکت آسانسور جا‌به‌جا می‌شود، باید از ایمنی بسیار بالایی بهره‌مند باشند و تمام قطعات آن به‌طور مرتب بازرسی و از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل شود.

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای استاندارد که با حضور شریعتی رئیس سازمان استاندارد کشور، چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران؛ عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران و دیگر مسئولان برگزار شد با اشاره به اهمیت استاندارد اظهار کرد: ارتقا بخشیدن و نهادینه کردن استاندارد در حوزه مصرف کننده و تولیدکننده از اهمیت زیادی برخوردار است.
اخبار آسانسور

آسانسور بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج که دوسال است خراب است

وی ادامه داد: در سنوات گذشته مصوباتی داشتیم که به سبب کم کاری برخی دستگاه‌ها جنبه اجرایی پیدا نکرد، و برخی دستگاه‌ها به تکالیف و تعهدات خود در حوزه استاندارد عمل نکردند که در راس آنها شهرداری‌ها اعم از شهرداری تهران و شهرداری‌های تابعه استان تهران هستند.

استاندار تهران با اشاره به ضرورت پیاده سازی موارد مورد نظر استاندارد تأکید کرد: بر اساس مصوبات سال 99 شهرداری‌ها مکلف شدند تا نسبت به استانداردسازی اقدام کنند که برای اجرای این تکلیف بازه زمان مشخص می‌شود و باید به سرعت این موضوع پیگیری شود.

محسنی بندپی گفت: اتاق اصناف نیز باید نسبت به استانداردسازی آسانسور‌های مربوط به بخش خصوصی اقدام کند؛ همچنین بهزیستی باید نسبت به جمع آوری تجهیزات غیراستاندارد مهدکودک‌ها اقدام کند.

اخبار آسانسور

استاندار تهران ادامه داد: اینکه 22 درصد آسانسور بیمارستان‌ها استاندارد هستند(یعنی از میان 800 بیمارستان واقع در تهران تنها 183 بیمارستان از آسانسور استاندارد بر‌خوردار است) قابل قبول نیست که حتماً در این زمینه ورود پیدا می‌کنیم تا نسبت به تسریع بخشیدن به استانداردسازی آسانسورهای بیمارستان‌ها اقدام شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه اداره استاندارد استان تهران 7 درصد اعتبارات با 20 درصد اختیارات را دارد تصریح کرد: در مورد ممانعت برخی دستگا‌ه‌ها از بازرسی استاندارد لیست دستگاه‌هایی که همکاری نمی‌کنند اعلام شود تا با آنها برخورد شود؛ چراکه دستگاه‌های استانی و ملی مکلف به همکاری هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *