یوک آسانسور چیست و اصول طراحی آن چه هستند

یوک کابین که نقش نگهداری و تعادل اتاقک را باز‌ی می کند از چند بخش اصلی تشکیل شده است.
• تیر های افقی
• تیرهای عمودی
• تیر ایمنی

_ یوک طراحی شده برای اتاقک توسط پیچ و مهره نصب و در محل مورد نظر جایگیری میشود،
_ سکو که مسافر و یا بار بر روی آن قرار می گیرد نیز توسط پیچ و مهره، جوشکاری و یا پرچ بر روی تیر ایمنی در بخش تحتانی یوک فیکس می گردد. اغلب بین تیر ایمنی و یوک لاستیک هایی به عنوان ضربه گیر به جهت عدم استهلاک و حذف فشار مضاعف استفاده می شوند.
_ سیم بکسل هایی که نقش حفظ تعادل کابین را بازی می‌کنند به واسطه صفحه و کابل به بخش تیرهای افقی قسمت فوقانی یوک وصل میگردند و پس از آنکه کفشک ها در چهار طرف کابین نصب شدند در نهایت یوک با ریل ها درگیر خواهد شد.
_ تیر ایمنی لحاظ شده در یوک کابین در واقع ستونی است که سکو (کف کابین) بر روی آن جای داده می شود و فرد و یا بار بر روی آن قرار می گیرد. علاوه بر نقش ایمنی بیشتر، کابل فرمان و همچنین سیم جبران نیز به این تیر اتصال می یابند.

یوک آسانسور چیست و نکات مربوطه

_ یوک آسانسور می بایست شامل مقاومت خوبی باشد چرا که باید در برابر فشارهای وارده از خود استقامت قابل قبولی را نشان دهد و از تعادل خارج نگردد.
_ بالاترین میزان خیز استاندارد یوک و قطعات سکو بر طبق بار استاتیک وارد شده نمی بایست از میزان ۱٫۹۶۰ بیشتر باشد.
_ یوک کابین و تمامی قطعات درگیر می بایست به شکلی طراحی و ترسیم گردند تا در برابر فشار و گشتاور های وارد شده بهترین عملکرد را از خود بروز دهند.
_ یوک های طراحی شده بر اساس کارکرد و نوع استفاده آسانسور ها کاملاً متفاوت تولید می گردند. به طور مثال نمونه های طراحی شده برای آسانسور های باری، تجاری و مسکونی با یکدیگر کاملاً متفاوت هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *