تراول کابل یکی از قطعات مهم آسانسور است.که در قسمت الکتریکال آسانسور مورد نصب و راه اندازی قرار می گیرد.این وسیله ارتباط دهنده بین کابین و تابلو فرمان آسانسور است.با فشردن شاسی آسانسور درخواست از طریق تراول کابل در اختیار تابلوفرمان قرار می گیرد.تابلوفرمان درخواست را پردازش و در اختیار موتور به عنوان نیروی محرکه آسانسور قرار می دهد.در نهایت آسانسور حرکت می کند.محاسبه محاسبه طول تراول کابل آسانسور توسط نصاب یا کارشناس آسانسور انجام می پذیرد.گفتنی است: تراول کابل دائما در حال حرکت است.و از این رو باید از جنسی مرغوب و مستحکم و با انعطاف پذیری بالا ساخته شود.

محاسبه طول تراول کابل آسانسور

تراول کابل و جعبه کارکدک وظیفه مشترکی دارند.و آن هم ارسال درخواست از کابین به تابلو فرمان آسانسور است.برای محاسبه طول تراول کابل آسانسور تعداد ایستگاه در عدد 3.2 ضرب می گردد.و جواب بدست آمده با عدد 11 جمع می شود.به طور مثال برای یک آسانسور 7 طبقه با یک پارکینگ ، جمعا 8 ایستگاه را باید در نظر گرفت.و تقریبا 37 متر تراول کابل برای آسانسور مورد نیاز است.

گفتنی است:

تراول کابل شامل چندین رشته سیم برق می باشد. که ترمینال های تابلوی فرمان را به جعبه رویزیون روی کابین ارتباط می دهد .

محاسبه طول تراول کابل آسانسور به تفکیک

ردیفتعداد توقفطول تراول کابل (متر)
13 ایستگاه21
24 ایستگاه25
35 ایستگاه27
46 ایستگاه32
57 ایستگاه35
68 ایستگاه37
79 ایستگاه40
810 ایستگاه43
911 ایستگاه47

گفتنی است:

در برخی از آسانسورها از جعبه کارکدک استفاده نشده است.و چون تراول کابل و جعبه کارکدک دارای وظیفه مشترکی هستند.در صورتی که از جعبه کارکدک در آسانسور استفاده نشده باشد.رقم بدست آمده بایستی در عدد 2 ضرب گردد.یعنی 2 رشته تراول کابل مورد استفاده قرار گیرد.

ساخت تراول کابل آسانسور

تراول کابل در آسانسور به صورت 12، 18 ، 20 و 24 رشته ساخته می شود.ساختار تراول کابل طوری است که  تعدادی سیم افشان نمره 75 صدم در کنار هم چیده شده و هر 4 رشته همراه یک کناف نایلونی درون یک شبکه قرار می گیرد.تراول کابل از اجزای مهم الکتریکال آسانسور است. محاسبه طول تراول کابل آسانسور براساس ارتفاع آسانسور و تعداد ایستگاه آن محاسبه می گردد.

شکل ظاهری تراول کابل آسانسور به گونه ای طراحی شده که برای مسیرهای کورسی مناسب است.این قطعه از آسانسور بایستی بایستی به صورت مقاوم ، مستحکم و در عین حال انعطاف پذیر ساخته شود.گفتنی است : تراول کابل در کشور در دو نوع تمام مس و روکش مس ساخته می گردد.که نوع تمام مس آن از کیفیت بالاتری برخوردار است.

نصب تراول کابل آسانسور

در آسانسور تراول ، کابلی تخت است که از یک سو به کابین و از سوی دیگر به تابلو فرمان متصل است در عملیات نصب تراول کابل آسانسور ، نصاب تراول کابل را توسط بست os به زیر یوک کابین محکم کرده و این کابل با جعبه کارکدک و شاسی داخل کابین ارتباط داده می شود.در آسانسور تراول کابل به صورت ۱۲ ، ۱۸ ، ۲۰ و ۲۴ رشته مورد استفاده قرار می گیرند.

این کابل معمولا به صورت روکش مس و تمام مس ساخته می شوند گفتنی است: نمونه های تمام مس تراول از کیفیت بیشتری برخوردارند و توصیه می شود برای نصب از نمونه های تمام مس تراول استفاده گردد.برای محاسبه طول تراول کابل آسانسور و تعویض آن بهتر است: با یک شرکت ارائه دهنده خدمات اسانسور مشورت نمایید.و سپس اقدامات لازم را انجام نمایید.

محاسبه طول تراول کابل آسانسور

همانطور که گفته شد : تراول کابل جزء قطعات الکتریکال آسانسور است.و درخواست های ارسالی از طرف کابین توسط این قطعه به تابلو فرمان منتقل می شود. برای محاسبه طول تراول کابل آسانسور تعداد توقف در عدد 3.2 ضرب می گردد.جواب بدست آمده با عدد 11 جمع می شود.کمتر شدن این کابل در طراحی باعث صرفه جویی در هزینه نصب میشود ولی به این نکته باید توجه کرد: که کمتر شدن از ۱۲ رشته باعث سبکی کابل و در نتیجه گره خوردن آن میشود.

این کابل به تعداد ۴-۸-۱۲-۱۶-۲۰و ۲۴ رشته در بازار موجود است. درون آن رشته ای از نخ نایلونی بسیار محکم وجود دارد که باعث استقامت کابل و طول عمر آن میشود. معروف ترین مارک تراول کابل آسانسور برند دت وایلر سوییس می باشد.

تعویض تراول کابل آسانسور

تراول کابل پس از چند سال از کارکرد، کارایی خود را از دست می دهد.و نیاز به تعویض دارد.عمر مفید تراول کابل بین 5 تا 10 سال است.و پس از پایان این مدت به تشخیص سرویسکار یا کارشناس آسانسور باید تعویض گردد.برای تعویض تراول کابل بایستی ابتدا از یک شرکت خدمات دهنده آسانسور مشاره گرفت.پس از بازدید اولیه ، متراژ مورد نیاز برای ساختمان محاسبه می شود و شرکت خدمات دهنده پیش فاکتور لازم را برای مدیر ساختمان ارسال می نماید.

نصب تراول کابل زمانبر است و بایستی با دقت انجام گیرد معمولا این کار بین ۲ تا ۴ ساعت انجام پذیر است.گفتنی است :جریان انتقال اطلاعات از تابلو به کابین از طریق تراول کابل یا کابل os برقرار می گردد. این کابل به صورت معلق در چاهک می باشد. جنس تراول کابل از اهمیت بالایی برخوردار است.و بایستی به صورت مقاوم ، مستحکم و در عین حال انعطاف پذیر باشد.تراول کابل جزء قطعات الکتریکال آسانسور است.و در قسمت راه اندازی مورد نصب قرار می گیرد.

مرکز پخش قطعات آسانسور

مجموعه رایا آسانسور با در اختیار داشتن نمایندگی انواع قطعات آسانسور همواره در تلاش است تا به صورت مستقیم و بدون واسطه واردات قطعات آسانسور را انجام داده و آن ها را به سراسر کشور با توجه به نیاز بازار و متناسب با درخواست مشتریان عرضه کند. این مجموعه با این کار توانسته دسترسی به محصولات با کیفیت داخلی و خارجی را برای مردم آسان تر کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *