موتور اصلی ترین قطعه در آسانسور است. این قطعه در انواع گیربکسی، گیرلس و مغناطیسی ساخته می شود. نوع گیربکس و گیرلس آن بیشترین استفاده را دارد.  قیمت فلکه اصلی موتور آسانسور در تعیین قیمت موتور آسانسور بسیار مؤثر است. چرا که فلکه یکی از اجزاء مهم در ساخت موتور آسانسور است. نمایندگی رایا آسانسور با ارائه لیست قیمت موتور آسانسور و مشخصات کامل آنها این امکان را به مشتریان می دهد تا با توجه به سلیقه خود قطعات را انتخاب نمایند. 

قیمت فلکه اصلی موتور آسانسور

فلکه جزء مهمی از موتور آسانسور است که سیم بکسل بر روی آن سوار می شود. فلکه اصلی موتور گیربکس بر روی گیربکس موتور نصب می شود و وظیفه آن ایجاد سیستم تعلیق در آسانسور است. فلکه بسان یک قرقره در جهت اعمال توان موتور و حرکت سیم بکسل ها بکار برده می شود.

در اثر اصطکاک بین سیم بکسل و سطح شیار های فلکه سبب ایجاد نیروی کششی در آسانسور می شود. قیمت فلکه اصلی موتور آسانسور وابسطه به چند مورد می باشد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. قیمت فلکه موتور و قیمت قطعات آسانسور را از این فروشگاه معتبر استعلام نمایید.

قیمت فلکه اصلی موتور آسانسور ،توضیحات

فلکه اصلی موتور گیربکس آسانسور بر روی گیربکس موتور نصب می شود. این فلکه دارای شیار هایی است که سیم بکسل ها را در خود نگه می دارد و از پیچ و تاب خوردن آنها جلوگیری می کند. برای راه اندازی سیتم تعلیق آسانسور می توان از یک فلکه بزرگ استفاده نمود، اما هم فضای زیادی را اشغال می کند و هم به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست و به همین دلیل از دو فلکه کوچک یکی فلکه اصلی موتور و دیگری فلکه هرزگرد برای حفظ تعادل در آسانسور استفاده می شود.

در تعیین قیمت فلکه اصلی موتور آسانسور مواردی همچون جنس فلکه، اندازه فلکه و … دخیل می باشد.

علاوه بر قیمت فلکه موتور آسانسور می توانید

خرید فلکه 

موتور آسانسور علاوه بر فلکه خود برای حفظ تعادل کابین و وزنه تعادل نیازمند کمک یک فلکه دیگر است. این فلکه را فلکه هرزگرد می نامند. این فلکه باید فشار بار را تحمل کند. در حقیقت فلکه هرز گرد باید دارای مقاومت و استقامت باشد. به همین علت باید از جنس مرغوبی ساخته شود. به طور معمول فلکه ها از جنس چدن در دو نوع خاکستری و داکتیل ضد سایش ساخته می شوند.

در هنگام خرید فلکه ها باید به جنس و کیفیت آنها دقت نمود. در آسانسور هایی که دارای ظرفیت بالا و پر تردد می باشند برای استقامت بیشتر و به دلیل اینکه استفاده از آسانسور بیشتر می باشد از فلکه های چدن داکتیل ضد سایش استفاده می شود. در خرید فلکه آسانسور دقت نموده و آنها را حد الامکان از نمایندگی های معتبر و دارای مجوز خریداری نمایید.

قیمت فلکه اصلی موتور آسانسور و قیمت دیگر قطعات

همچون قیمت کابین و موتور آسانسور را از رایا آسانسور جویا شوید. 

انواع فلکه کششی آسانسور: 

  • فلکه آسانسور پرشیا
  • فلکه آسانسور بهران
  • فلکه آسانسور کوثر
  • فلکه آسانسور سخاوت
  • فلکه آسانسور مایر

از نمونه فلکه های کششی آسانسور در بازار می باشند.

سطح کیفیت این فلکه ها با هم متفاوت بوده

و با قیمت های مناسبی در نمایندگی رایا آسانسور به فروش می رسند. 

با اطلاع از مشخصات و قیمت فلکه اصلی موتور آسانسور می توان خرید مناسب تری داشت.

یکی از نکاتی که در هنگام خرید فلکه کششی باید به آن توجه نمود، 

شیار های فلکه می باشد که حتما باید سطح صاف و صیقلی شده ای داشته باشند. همچنین باید سایز شیار ها توجه نمود. سایز شیار های فلکه باید کمی بیشتر از قطر سیم بکسل ها باشد. باید دانست که شفت فلکه باید صافکاری شده باشد تا مشکلی در بلبرینگ بوجود نیاید. 

نکاتی که باید در نصب فلکه ها رعایت نمود کدامند؟

نصب دقیق قطعات آسانسور از مهمترین اصول نصب آسانسور است. اگر قطعات به طور صحیح در جای خود نصب نشوند، عملکرد آسانسور دچار اختلال شده و عمر آن کوتاه تر می شود. یکی از قطعاتی که در نصب آسانسور باید به آن توجه داشت، فلکه کششی است. نصب فلکه آسانسور مستلزم دقت بالایی است.

چرا که به سبب کاهش یا افزایش زاویه ای که سیم بکسل ها به دور فلکه اصلی موتور می پیچند نیروی کششی ایجاد شده توسط فلکه کاهش یا افزایش می یابد. استفاده از فلکه هرزگرد نیروی کششی فلکه اصلی موتور آسانسور را کاهش می دهد. وجود فلکه هرزگرد یکی از اساسی ترین اصول ایجاد سیستم تعلیق آسانسور می باشد.

یکی از نکاتی که باید پیش از نصب فلکه هرزگرد به آن توجه نمود این است که گاهی ممکن است در اثر ماشینکاری و صیقل دادن، فلکه دچار ترک و عیبی شده باشد، پس باید فلکه را از این بابت بررسی نمود.

محاسبه دقیق زاویه آلفا بین فلکه روی گیربکس موتور و فلکه هرزگرد

توجه به بلبرینگ فلکه که هیچ گونه لقی نداشته باشد

بعد از فیکس کردن فلکه به روی شفت آن، هیچگونه لنگی یا لقی احساس نشود

هم راستا بودن محور بلبرینگ آن با محور بلبرینگ فلکه هرزگر

و توجه به روانکاری یاتاقان ها 

از مواردی است که باید در نصب فلکه به آنها توجه داشت.

قیمت فلکه اصلی موتور آسانسور

معمولا قیمت محصولات مرتبط با آسانسور با توجه به نوع، برند، جنس، کیفیت و … محاسبه می شود. 

فلکه یکی از اصلی ترین اجزاء موتور آسانسور است. فلکه اصلی موتور آسانسور دارای شیار های منظمی است که توسط آنان سیم بکسل ها را هنگام حرکت آسانسور در یک راستا نگه می دارد. هر موتور آسانسور دارای فلکه بخصوصی است. نوع و جنس و به طور کلی قیمت فلکه اصلی موتور آسانسور بر روی قیمت موتور آسانسور تأثیر مستقیم دارد. 

قطعات آسانسور را باید از نمایندگی ها و بازرگانی های معتبر خریداری نمود. قبل از خرید هر قطعه باید از کیفیت و مشخصات کامل آن آگاه شد. قیمت قطعات آسانسور همچون موتور آسانسور، ریل، درب، کابین و … به صورت روزانه اعلام می شود. دلیل آن هم تأثیر مواردی مانند شاخص نرخ ارز، موضوع وارداتی یا داخلی بودن آنها، کیفیت و … می باشد.

همانطور که می دانید بهای ارز مدام در حال نوسان است

و با توجه به آن نمی توان قیمت ثابت و دقیقی را برای قطعات پیش بینی نمود

اطلاع از قیمت فلکه اصلی موتور آسانسور و مشخصات کامل موتور در خرید آن ضروری است.

نمایندگی فروش قطعات آسانسور

نمایندگی رایا آسانسور یکی از بزرگترین مراکز فروش قطعات آسانسور در کشور است که قطعات مختلف آسانسور از وارداتی و داخلی را با قیمت های بسیار مناسب به فروش می رساند. رایا آسانسور با دراختیار داشتن نمایندگی برترین برند های قطعات آسانسور دنیا توانسته بهترین قطعات را وارد و آنها را در کنار تولیدات داخلی به سراسر کشور با بهترین قیمت توزیع نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *