برج میلاد:

قبل از صحبت درباره آسانسور های برج میلاد باید گفت که برج میلاد یک برج مخابراتی چند منظوره است که در قسمت شمال غربی تهران بنا شده است. برج میلاد با ارتفاع 435 متر، بلندترین برج ایران، نوزدهمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازهٔ بلند نامتکی جهان و از لحاظ ارتفاع، ششمین برج مخابراتی بلند جهان است. گفتنی است این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از لحاظ وسعت کاربری سازهٔ رأس برج، در میان همه برج ‌های مخابراتی دنیا مقام اول را دارد.

از آنجایی که این برج دارای ظاهری خاص و بلند ترین ارتفاع در تهران است، تقریبا از هر جای شهر قابل دیدن است و به همین علت، نماد پایتخت کشور می باشد. برخی از افراد فکر می کنند که این برج بر روی سامانه گسل شهرک غرب بنا شده‌ است.

سرعت آسانسور برج میلاد:


در برج میلاد 6 عدد آسانسور با سرعت بسیار بالا (7متر بر ثانیه) وظیفه انتقال مسافران و خدمت رسانی به اشخاص را به عهده دارند. سرعت آین آسانسور ها به وسیله درایو و تنظیمات مربوطه در تابلو فرمان کمتر می شود یعنی کل مسیر حدودا 297 متر می باشد و از آنجایی که این مسیر بسیار طولانی است، باید از سیستم زنجیر جبران در آن استفاده نمود.

درباره سازه آسانسور برج میلاد:


در سیستم کانورتر این آسانسور ها، امکان تولید برق در حالت ژنراتور وجود دارد.
سیستم ترمز موتور آسانسور های برج میلاد نیروی خود را برای باز نگه داشتن فک ترمز از فشار روغن تامین می کند.
به وسیله مکانیزم مربوطه در زمان حرکت، فک ترمز ها با فشار روغن باز شده و تا زمان توقف در همان حالت می مانند.
تعداد درب های کابین در آسانسور های برج میلاد ٣ عدد می باشد که بیشتر بازدید کنندگان فقط متوجه یکی از درب ها می شوند.
با توجه به نمای شیشه ای چاه، امکان نصب تیر دو سر در گیر در سراسر چاه میسر نبوده و در این خصوص می بایست از تیر یک سر در گیر استفاده می شد.
به منظور ایجاد استحکام لازم، از بولت های حدود یک متری جهت فیکس کردن تیر از دیواره داخلی چاه آسانسور هیدرولیک به فضای هسته مرکزی برج استفاده شده است.
آسانسور برج میلاد

ریل های آسانسور برج میلاد:


ریل های به کار رفته در برج میلاد از نوع ریل سوپر ساورا، بال پهن و با ضخامت نیش ریل ١٩ میلیمتر می باشند و از تیکه ریل بعنوان پستبند یا fishplate استفاده شده است. هم در کابین و هم در وزنه از رولر گایدشو استفاده شده که عملا در سرعت های بالا استفاده از رولر اجتناب ناپذیر است. قطر رولر کابین حدود ٣٠ سانتیمتر و از سه جهت اطراف ریل فیکس می شود.

خوب است بدانید که:


برج میلاد با ارتفاع چهارصد و سی و پنج متر ارتفاع، چهارمین برج بلند مخابراتی جهان می باشد.
مقام اول بلندترین برج مخابراتی جهان متعلق به برج مخابراتی تور نتو کانادا با ارتفاع تفاع پانصد و پنجاه وسه متر سی سانتی متر ارتفاع می باشد.
مقام دوم نیز به برج مخابراتی مسکو با ارتفاع پانصد و سی وسه متر و سی سانتیمتر تعلق دارد
مقام سوم نیز با ارتفاع چهارصد و شصت متر مربوط به برج مخابراتی شانگهای چین می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *