پله برقی با توجه به ظرفیت بالای جابجایی، بهترین وسیله رفت و آمد برای مجتمع ها و مراکز خرید و … به شمار می رود. این وسیله در مقایسه با آسانسور قابلیت های بیشتری دارد و ظرفیت جابجایی تعداد زیادی از افراد را دارا می باشد. علی رغم این که وجود پله برقی نوعی مزیت در مراکز رفاهی و تفریحی به شمار می رود، اما اغلب مدیران توجهی به سرویس و نگهداری از این وسیله پر کاربرد ندارند. همین مساله موجب شده که با پله برقی هایی مواجه شویم که اغلب یا خرا هستند و یا بخش هایی از آنها تخریب شده یا شکسته است. عدم سرویس پله برقی در زمان مناسب، مشکلاتی را به وجود آورده و حتی مخاطراتی را برای کاربران آن به همراه دارد. نکته دیگر این که بیشتر قطعات به کار رفته در پله های برقی، عمر مفیدی دارند که پس از مدتی به پایان می رسد. بنابراین برخی از تجهیزات این دستگاه پس از مدتی از رده خارج شده و مستهلک می شوند. بنابراین ضروری است که یک برنامه مدوم و منظم برای سرویس و نگهداری پله برقی لازم است تا آسیب های آن را به حداقل برسانید. شرکت پارت تدبیر با برخورداری از سالها تجربه در زمینه تعمیر و سرویس پله برقی به شما در اجرای برنامه های منظم و مثمر ثمر کمک خواهد کرد. ما بر آنیم که با سرویس و نگهداری پله برقی طی یک پروسه دوره ای و مشخص، از خرابی این وسیله و خطراتی که به دنبال دارد و نیز هزینه های تعویض آن جلوگیری کنیم.

سرویس و نگهداری پله برقی

موارد سرویس پله برقی

سرویس و نگهداری پله برقی شامل موارد متعددی می باشد. شرکت پارت تدبیر شکیبا ضمن تسلط کامل بر قطعات و اجزای پله برقی و روش های نوین نگهداری از آنها، اقدامات زیر را جهت سرویس پله برقی انجام می دهد:

نظافت ظاهری پله برقی

اولین چیزی که در نگاه اول موجب اعتماد افراد به پله برقی و سالم بودن آن می شود، ظاهر پله است. به دلیل اصطحکاک هندریل (دستگیره مخصوصی که بصورت عمودی در طرفین پله برقی وجود دارد ) گره های سیاه رنگی روی دیواره ها و هند ریل به وجود می آید. حتما برایتان پیش آمده که پس از استفاده از پله برقی، دستتان سیاه شده باشد. در این شرایط مسافر ممکن است هندریل را نگیرد و همین مساله خطر سقوط را افزایش دهد. بنابراین همکاران ما در تیم پارت تدبیر شکیبا برای سرویس و نگهداری آسانسور بیش از هر چیزی به نظافت ظاهری آن توجه می کنند.

ایمن سازی بخش های الکتریکی

دومین مورد در سرویس پله برقی، ایمن سازی قسمت های الکتریکی آن است. همانطور که می دانید، پله برقی توسط چندین سنسور، حسگر و میکروسوئیچ مکانیکی انجام هدایت و کنترل می شود. ایمنی این بخش ها اهمیت بسیار بالایی دارد لذا باید توسط افراد خبره و متخصص به دقت بررسی شوند. پس از این که همکاران ما این بخش ها را بررسی کردند، نواقص و معایب آنها را برطرف می کنند. به عنوان یک نمونه کوچک باید به خرابی ترمزالکتریکی پله برقی اشاره کنیم. در این صورت، حرکت پله مختل شده و ممکن است شاهد حوادث جبران ناپذیری باشیم. رویت نشدن این بخش ها توسط مسافر نباید به عاملی برای غفلت ورزیدن در سرویس و نگهداری پله برقی تبدیل شود.

ایمن سازی بخش های مکانیکی

علاوه بر قسمت های الکتریکی، پله برقی بخش های مکانیکی هم دارد که از اهمیت بالایی برخوردار هستند. زنجیرها، بلبرینگها، رولرها، شفت ها، گایدها و مجموعه ای از استپ ها، اصلی ترین اجزا مکانیکی پله برقی به شمار می روند. این بخش ها باید توسط کارشناسان و تکنسین های این حوزه بررسی شده و سرویس گردند. همه پله برقی ها یک دستگاه پمپ روغن دارند که تمام بخش های مکانیکی را روغن کاری می کند. تکنسین های مجموعه پارت تدبیر شکیبا منافذ و ورودی و خروجی های روغن را به دقت بررسی می کنند تا از باز بودن و عدم انسداد آنها اطمینان حاصل نمایند. ایمن سازی بخش های مکانیکی پله برقی باعث می شود که این وسیله بدون ایراد و نقص کار کرده و احتمال بروز خطر برای کاربران به حداقل برسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *