اگر قصد خرید پله برقی دارید، پیشنهاد می دهیم پیش از انتخاب، ادامه این مقاله را بخوانید. در شرایطی که استفاده از پله برقی در ساختمان های چند طبقه ضروری است، باید با انواع این سازه آشنا باشید و نکات انتخاب و خرید آن را به خوبی بشناسید. تنها در صورت انتخاب درست و نصب پله برقی به صورت اصولی، می توان انتظار بهترین عملکرد را از این سازه داشت. در ادامه، با کارشناسان پارت تدبیر شکیبا همراه باشید تا معیارهای مهم خرید پله برقی را بیشتر بشناسید.

نکات مهم در خرید پله برقی

به عنوان بخشی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید پله برقی به آنها توجه کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع ساختمان

یکی از مهم ترین معیارها در خرید پله برقی، نوع ساختمان است. نوع کاربری ساختمان و میزان رفت و آمدی که در آن جریان دارد، در کنار هدف ورود افراد به آن، در انتخاب مدل پله برقی تاثیرگذار هستند. پله برقی که در یک مرکز خرید پرتردد نصب می شود، با پله به کار رفته در یک ساختمان اداری متفاوت است.

در ساختمان‌های پر رفت‌وآمد می‌توان از پله‌ برقی‌ دوطرفه برای بالا رفتن و پایین آمدن از طبقات استفاده کرد. پله برقی‌های یک طرفه اگرچه ممکن است برای صاحبان ساختمان‌ها بصرفه باشند، اما قطعا برای کاربران قانع کننده نخواهند بود.

مکان نصب پله ‌برقی

دومین معیار در خرید پله برقی، مکان نصب این سازه است. بسیار مهم است که بهترین محل را برای نصب پله برقی، با توجه به ترافیک رفت و آمد و دیگر ویژگی ها انتخاب کنید. به عنوان مثال می توان با استفاده از محل نصب پله برقی، سیاست هایی برای بالا بردن فروش در نظر گرفت. مثلا اگر محل نصب پله، به گونه ای باشد که مسافرین در فاصله بین دو پله، مغازه ها و ویترین ها را ببینند، می توان فروش را افزایش داد.

طراحی

پیش از خرید پله برقی، به نوع طراحی آن توجه کنید. ظاهر پله ای که انتخاب می کنید، باید با ظاهر ساختمان مورد نظرتان همخوانی داشته باشد. همچنین چگونگی قرار گیری پله بین طبقات باید با معماری ساختمان همخوانی ایجاد کند. صفحه پله، چراغ‌های راهنما، نوع و رنگ روکش بدنه هم بخش هایی هستند که به زیبایی هرچه بیشتر این سازه کمک می کند.

امنیت

برای خرید پله برقی، باید توجه ویژه ای به امنیت آن داشته باشید. دقت کنید که افراد زیادی از این سازه برای جابجایی بین طبقات استفاده می کنند. بنابراین ضروری است که امنیت آنها تامین شده و هیچ گونه خطری مسافرین را تهدید نکند. علاوه بر ایمنی ساخت، رعایت نکات ایمنی در هنگام نصب و راه اندازی پله برقی هم ضرورت دارد. صفحات پله، حسگرهای هشدار دهنده گیر یا ترمز و همچنین دکمه استپ اضطراری باید سالم باشند و به بهترین شکل عمل کنند.

بهترین پله برقی چه ویژگی هایی دارد؟

در صورت نیاز به خرید پله برقی، بهترین نوع آن را انتخاب کنید. یک پله برقی ایده آل، سرعتی مطلوب داشته و دارای حرکت روان و بدون توقف است. مصرف انرژی پله برقی باید بهینه باشد و بیش از حد نرمال، برق مصرف نکند.

بسیار مهم است که پله ها در حین حرکت، کمترین سر و صدا و آلودگی صوتی را ایجاد کنند. همچنین ساخت پله و امنیت آن باید مطابق با آخرین استانداردهای جهانی باشد. استفاده از آلیاژها و مواد ضد خوردگی در ساخت قطعات، عملکرد اتوماتیک قابل اعتماد، اندازه‌ کاملا استاندارد در اندازه‌‌ی پله‌ها، ارتفاع هر پله، عرض پله و محافظ پله، ریل متحرک ایمن و … دیگر ویژگی های بهترین پله برقی به شمار می روند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *