کابین جزء 5 قطعه اصلی آسانسور می باشد. انتخاب این قطعه در جذب مشتری بسیار حائز اهمیت است. و در تعیین قیمت آسانسور نقش بسزایی دارد. کابین باید طوری طراحی شود که علاه بر امنیت دارای زیبایی نیز باشد. در دکوراسیون کابین آسانسور طرح ها و رنگ ها و اجناس مختلفی به کار برده می شوند.

استیل، ام دی اف، شیشه و فرمیکا از جنس هایی است که در طراحی داخلی کابین بکار برده می شود.

هر کدام از آنها دارای کیفیت و قیمت بخصوصی می باشند.
دکوراسیون کابین آسانسور ،توضیح

کابین بیشتر از هر قطعه دیگر در معرض دید استفاده کنندگان قرار می گیرد. بنابراین نوع دکوراسیون و تزئینات داخلی آن برای افراد مختلف مهم است. دکوراسیون کابین آسانسور باید طوری طراحی شود که مسافرین در مدت زمان می که در آن بسر می برند احساس آرامش داشته باشند. فضای داخلی کابین باید مناسب نوع کاربری آسانسور باشد.

برای مثال در ساختمان های لوکس و لاکچری بیشتر از کابین آسانسور تمام استیل استفاده می شود. چرا که این کابین به لحاظ زیبایی و جذابیت در سطح بالایی قرار دارد. در ساختمان های مسکونی و اداری کابین آسانسور ام دی اف کاربرد فراوان دارد. به طور کلی دکوراسیون کابین آسانسور با توجه به سلیقه افراد و نیز توانایی مالی آنان ساخته می شود.

نوع نورپردازی در زیبایی کابین را نباید فراموش کرد. نورپردازی در کابین آسانسور به روش های مختلفی صورت می گیرد. گاهی با استفاده از لامپ های منخصوص ال ای دی و فلورسنت می توان فضای روح بخش و دلنشینی در کابین به وجود آورد. استفاده از لامپ های رشته ای سفید یا رنگی متنوع زیبایی کابین را چند برابر می کند.

یکی از موارد دیگری که می تواند در دکوراسیون کابین آسانسور نقش داشته باشد، درب کابین است.

هماهنگی طرح و رنگ درب ها و مدل آنها با دیواره های کابین جذابیت کابین را بیشتر خواهد نمود.

قیمت کابین در قیمت پکیج های آسانسور تأثیر مستقیم دارد.

نصب دستگیره و پنل های جدید و به روز نیز در زیبایی دکوراسیون کابین آسانسور چشمگیر خواهد بود.

دکوراسیون کابین آسانسور

طراحی داخلی کابین آسانسور

کابین آسانسور باید مکان امن و پر از آرامشی برای مسافرین باشد. سازندگان کابین برای طراحی دکوراسیون کابین آسانسور در برخی مواقع از سلیقه مشتریان کمک گرفته و در بعضی اوقات به خلاقیت و ذوق خود اتکا می کند. انتخاب چگونگی طراحی داخلی کابین و استفاده از اجناس مختلف در قیمت کابین آسانسور مؤثر است.

باید دانست که در ساخت این قطعه تمامی قوانین و استاندارد ها رعایت شود.

استفاده از مواد به اندازه نیاز باشد تا وزن کابین بالاتر از حد استاندارد نرود.

کابین آسانسور استیل
 کابین آسانسور ام دی اف
کابین آسانسور شیشه ای
کابین آسانسور فرمیکا

بیشترین استفاده را در آسانسور ها دارند. ساخت هر کدام از این کابین ها مستلزم رعایت نکات خاصی است. در بعضی مواقع با توجه به سفارش مشتری برای جذابیت بیشتر از ترکیبی از دو جنس همچون ام دی اف و استیل به طور همزمان در تزئینات داخلی کابین استفاده می شود.

جالب است بدانید که شرایط آب و هوایی محل نصب کابین از نکات مهمی است که باید به آن دقت داشت. برای مثال در شرایط آب و هوای شرجی کمتر از کابین های ام دی اف استفاده می شود.

زیرا رطوبت سبب آسیب دیدگی و تخریب دکوراسیون کابین آسانسور شده و عمر آن را کاهش می دهد.

در این شرایط بیشتر از کابین آسانسور استیل استفاده می شود.

استیل دچار زنگ زدگی و نشده و در مقابل رطوبت مقاوم است.

دکوراسیون داخلی کابین آسانسور
کابین آسانسور استیل

کابین آسانسور استیل با طرح ها و رنگ های متنوعی ساخته می شود.

کابین آسانسور استیل طلایی
کابین آسانسور استیل میرور نقره ای
کابین آسانسور استیل میرور دودی
کابین آسانسور استیل گندمی
 کابین آسانسور استیل شامپاینی

از جمله کابین هایی هستند که بیشترین استفاده را در آسانسور های لوکس و لاکچری دارند. در این کابین ها از ورقه های استیل ضد خش، خشدار و یا طرح برجسته بهره گیری می شود. نصب کابین آسانسور تمام استیل علاوه بر ایجاد امنیت کامل، در بالابردن قیمت آسانسور و کیفیت آن سهم قابل توجهی دارد.

حتی می توان گفت که در بهای تمام شده ساختمان نیز تأثیر گذار خواهد بود چرا که سطح کیفیت، کلاس و جذابیت ساختمان را بالا می برد. استفاده از این نوع کابین لذت آسانسور سواری را افزایش می دهد. قیمت کابین تمام استیل از دیگر کابین ها بیشتر می باشد. زیرا در تمامی نقاط و زوایای این نوع کابین از ورقه های استیل استفاده می شود. و به همین دلیل گرانتر است.

دکوراسیون داخلی کابین آسانسور
دکوراسیون کابین آسانسور

در طراحی داخلی کابین آسانسور باید به ابعاد بدنه کابین، ظرفیت، نوع کاربری آسانسور و وزن آن دقت نمود. کابین های آسانسوری که با ورقه های استیل پوشانده می شوند، مطمئنا سنگین ترند. در استفاده از مواد برای پوشش داخلی کابین باید به وزن آن توجه کامل داشت. هر چه مساحت و ظرفیت کابین بالاتر رود استفاده از مواد بیشتر می شود

و در نتیجه سبب بالارفتن قیمت کابین آسانسور می شود.

دکوراسیون کابین آسانسور باید به صورت تخصصی و دقیق صورت گیرد. آگاهی از سلیقه استفاده کنندگان از آسانسور در این امر کمک کننده است. باید دانست کابین آسانسور نیز همچون دیگر قطعات به مرور زمان دچار فرسودگی و خرابی می شود.

سقف، کف، پوشش داخلی، آینه ها، دستگیره، نورپردازی و پنل ها از مواردی هستند

که در نوسازی کابین مورد بررسی قرار می گیرند.

مدل کابین آسانسور ترکیبی:

گاهی با استفاده از دو جنس متفاوت در پوشش داخلی کابین آسانسور می توان فضای دلچسبی را رقم زد. استفاده از استیل و ام دی اف ترکیب زیبا و جذابیت بالایی برای کابین آسانسور به ارمغان می آورد. استفاده از آینه در کنار دیگر اجناس نیز می تواند جذابیت کابین را بالا ببرد.

آینه این امکان را فراهم می آورد تا فضای کابین چند بعدی به نظر برسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *