در دهه های اخیر به ویژه در شهرهای بزرگ حضور آسانسور در اماکن عمومی، ساختمان های تجاری و مسکونی بزرگ و همچنین ساختمان های اداری و ارگان های دولتی امری عادی و روتین شده است و چنانچه شما پس از ورود به ساختمان متوجه عدم حضور آسانسور بشوید شاید برای دفعات بعدی تمایلی به رجوع مجدد به آن مجتمع یا ساختمان اداری  نداشته باشید. اهمیت حضور این وسیله گواه بر اهمیت آشنایی با اجزای آسانسور را روشن می کند که در این متن سعی بر اشاره بر قطعات کلیدی آن داریم.

اگر بخواهیم به طور کلی دلیل افزایش فروش آسانسور و به طبع آن اجزای مربوطه را در دهه ‌های اخیر ذکر کنیم مطمئناً دلایل متعددی در این حوزه جای داده می شوند مثل : نیاز بیشتر مردم برای سرعت بخشیدن به امور روزانه خود، نیاز روزافزون به ساخت ساختمان های بالای سه طبقه، قوانین جدید مهندسین شهرسازی به جهت نصب در مجتمع های اداری و مسکونی و …

لذا با افزایش درخواست مصرف کنندگان به جهت خرید آسانسور در مقابل با افزایش عرضه در بازار فروش مواجه خواهیم شد و همانطور که میدانید مراکز و نمایندگی های مختلفی در این صنف مشغول به فعالیت هستند و این گستردگی سبب سخت تر شدن انتخاب و اعتماد برای خریداران خواهد شد.

اجزای آسانسور

اجزای آسانسور

آشنایی با اجزای آسانسور

  • موتور و اتاقک آسانسور

هزینه بر ترین وسایل آسانسور موتور و اتاقک هستند.  توصیه ما به شما این است که در هنگام خرید آسانسور با توجه به مشاوره گرفته شده بهترین گزینه را انتخاب نمایید چرا که این دو می‌تواند اطمینان خاطر مسافرین را برای استفاده ایمن تر فراهم نماید.

هرچه موتور و اتاقک از نوع مرغوب تری انتخاب شده باشند علاوه بر عملکرد بهتر، ایمنی بیشتری را نیز برای افراد فراهم خواهند کرد از جمله موتورهای ایرانی نصب شده در هنگام فروش آسانسور می‌توان به برند‌های چون بهران، وبر، کوپل و الکو اشاره کرد.

تمامی این برندها با توان های متفاوت، تک سرعت، چند سرعت و در مدل های گیربکس و گیرلس آماده فروش هستند.

چنانچه قصد خرید موتور های خارجی را داشته باشید می توانید برندهایی مثل ساسی ایتالیایی، زیلابگ آلمانی و آکیش ترکیه را برگزینید.

از دیگر وسایل مهمی که در حین خرید اجزای آسانسور می بایست مد نظر قرار داده شوند می توان به موارد زیر اشاره نمود  :

  • درب آسانسور

پس از موتور و اتاقک، اصلی ترین قطعه نصبی درب آسانسور است که به دو بخش تقسیم می گردد :

 درب اتاقک اصلی آسانسور و درب نصب شده در طبقات.

درب عموما از جنس فلز ساخته می شود. البته  قطعات همراهی دیگر نیز با در نصب می‌گردد که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت.

به طور کلی با توجه به دیزاینی که بر روی در صورت می پذیرد و جنس استفاده شده هزینه نهایی متفاوت خواهد بود.

اجزای آسانسور

اجزای آسانسور

  • سیم بکسل آسانسور

یکی از تجهیزاتی که نقش آن آویزان کردن کابین به همراه وزن های متعادل است سیم بکسل می باشد. این قطعه از فولاد ساخته می شود که با توجه به مرغوبیت فولاد استفاده شده کیفیت قطعه نهایی مشخص خواهد شد. در حین خرید سیم بکسل می بایست به ترکیب تک سیم های تعبیه شده و همچنین نوع فولاد استفاده شده دقت نمود.

سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل

  • تراول کابل آسانسور

همانگونه که از اسم این قطعه مشخص است نقش جابجایی فرمان های تولیدی از طبقه ها و کلید شستی را به تابلو فرمان بازی می‌کند. انتقال فرامین به صورت درست، سبب جابجایی صحیح اتاقک آسانسور به طبقه مورد نظر می شود.

تراول کابل در انواع  جنس ها من جمله نیمه مسی، مسی و یا روکش دار تولید می گردد. این قطعات در اندازه هایی با ۱۲، ۱۸، ۲۰ و ۲۴  رشته ساخته می شوند.

تراول کابل

تراول کابل

  • اجزای آسانسور، ریل آسانسور :

جنس تولیدی این قطعات از فلز است و آنها را به صورت فرم T می سازند. این قطعات نقش  خود را با انتقال صحیح کابین و وزنه تعادل در مسیر جابجایی آسانسور ایفا می کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا در هنگام خرید می بایست قطعات دیگری را نیز مد نظر داشته باشید مثل:

فتوسل، قطعات همراه با درب و ریل مثل براکت ریل، کمان مکانیکی، انکودر، پیچ و مهره، تابلو برق، لقمه پیچ، قطعات لازم برای راه اندازی مثل گاورنر، شستی و تمامی قطعات مکانیکی مورد نیاز

ریل آسانسور

ریل آسانسور

مزایای خرید اجزای آسانسور از سایت سیگما

سایت فروش سیگما گروپ با توجه به تجربه بالا آماده ارائه محصولات اورجینال و فروش اجزای آسانسور به هموطنان عزیز می باشد. این گروه واجد کلیه گواهینامه ها قطعات آسانسور و میتواند خدمات فروش را با بالاترین سطح کیفی ارائه دهد.

شما با برقراری ارتباط با مشاورین این بخش علاوه بر دریافت مشاوره می توانید از سایر مزایای این سایت نیز بهره مند شوید مثل :

  • محصولات ارائه شده دارای ضمانت نامه بوده و خدمات پس از فروش به نحو احسن انجام می گیرد
  • خرید آسانسور و سایر قطعات مصرفی با هزینه های کاملا مقرون به صرفه
  • نصب اجزای آسانسور با استفاده از تکنسین و افراد دوره دیده

اجزای آسانسور و نکات مهم در زمان خرید

همانطور که در ابتدای این مقاله با آنها اشاره شد با توجه به گسترش سطح تقاضا، نمایندگی و مراکز خرید بسیاری نیز در این حوزه مشغول فعالیت هستند لذا شما می توانید قطعات و سایر تجهیزات را به شکل اینترنتی و حضوری خریداری نمایید. اما نکته های مهم در این بین این است که حتماً قطعات جانبی واجزای آسانسور را از نمایندگی های معتبر خریداری کنید. بدین منظور می توانید از موارد زیر کمک بگیرید :

_ با توجه به مدارک و گواهینامه‌ ها : در هنگام خرید دقت داشته باشید تا از نمایندگی هایی که فروش اجزای آسانسور را به شکل اصولی انجام می دهند بهره ببرید. برای این کار می‌توانید از پروژه های انجام گرفته و یا رضایت مشتریان جویا شوید.

_ چنانچه فرایند خرید را به شکل اینترنتی انجام می دهید تنها از سایت‌های استفاده کنید که واجد نماد اعتماد الکترونیک و نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال باشند.

 توصیه می گردد تا پیش از اقدام به خرید از نقطه نظرات کارشناسان فروش سایت استفاده کنید تا ضمن دریافت مشاوره، سوالات خود را نیز به طور کامل از آنها بپرسید و با توجه به نیاز محصول متناسب و صحیح را خریداری کنید.

فروش و خدمات آسانسور

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *