محدودیت‌های حرکتی و رفت و آمدهای پی در پی می‌تواند بالا رفتن از پله‌ها را دشوار، دردناک و کندتر کند. وقتی خطر سقوط روی پله‌ها را در نظر می گیرید، وضعیت خطرناک‌ترهم می شود. با این حال، ممکن است زندگی در آپارتمان‌های چند طبقه مقرون به صرفه‌تر باشد و همه امکان زندگی در خانه‌های ویلایی و یک طبقه را نداشته باشند و از نظر مالی امکان پذیر نباشد. گزینه‌هایی برای نقل‌مکان و امکانات کامل برای زندگی وجود دارد، اما این هزینه‌ها برای بسیاری از مردم جهان گران است و هزینه و زمان زیادی را شامل می‌شود. اما خوشبختانه با ظهور شرکت‌های آسانسور خانگی همه‌ی این مشکلات حل شده است. آسانسورهای خانگی گزینه‌ای مناسب برای تمامی مردم جهان است زیرا با صرف هزینه کمتر برای افراد با محدودیت حرکتی و افراد مسن و حتی کسانی که بیشتر زمان خود را برای ماندن در خانه صرف می‌کنند بهترین امکانات را ارائه می‌دهد. همچنین برای شرکت‌های چند طبقه‌ای که کار مرتبط و درون شبکه‌ای انجام می‌دهند ارتباط بین کارمندان و بخش‌های مختلف را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند. در اینجا ، ما بهترین گزینه ها را در بازار انتخاب کردیم ، بنابراین می توانید هنگام انتخاب آسانسور خانگی آگاهانه تصمیم بگیرید.


آسانسور خانگی چیست؟
آسانسورهای خانگی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از یک تا چند نفر از افراد را از طبقه‌ای به طبقه‌ی دیگر در داخل خانه جا به جا می‌کنند. این نوع آسانسورها با توجه به عملکرد و استفاده‌ای که دارند اغلب بین دو تا شش طبقه ساخته می‌شوند. بعضی از این آسانسورها دارای کابین‌های به اندازه کافی بزرگ هستند که می‌توانند صندلی چرخدار را در خود جای دهند، در حالی که برخی دیگر با توجه با استفاده و کاربردی که دارند در اندازه‌های کوچک‌تر و متوسط هستند.


آسانسور خانگی برای چه افرادی مناسب است؟
این سوالی است که اکثر مردم در هنگام ساختن خانه‌های دوبلکس و یا طبقات بیشتر از خود می‌پرسند. آسانسورهای خانگی برای افراد در هر سنی که در یک خانه شخصی زندگی می‌کنند اما در استفاده از پله مشکل دارند مناسب است. با توجه به علم پزشکی که استفاده از پله در طولانی مدت اثرات و زیان‌های جبران ناپذیری بر روی مفاصل زانو می‌گذارد حتما انتخاب آسانسورهای خانگی می‌تواند بهترین گزینه باشد. حالت دیگر استفاده از این نوع آسانسورها دربسیاری از اوقات، افراد مسن‌ هستند که از درد استخوان، مفصل یا مفصل ران رنج می برند اما نمی خواهند راحتی و استقلال خود را هنگام زندگی در خانه خود ترک کنند. از آنجا که سالانه تقریبا از هر چهار نفر بالای ۶۵ سال یک نفر سقوط می‌کند، کمک به آنها برای جلوگیری از نیاز به بالا رفتن از پله ها می تواند یک اقدام پیشگیرانه باشد. همچنین افراد جوان‌ ممکن است از محدودیت‌های مختلف حرکتی مانند مولتیپل اسکلروزیس یا فلج مغزی رنج ببرند، یک آسانسور خانگی به راحتی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در کل خانه خود نیز حرکت کنند و بدون نیاز به کمک دیگران بخشی از کارهای خود را انجام دهند.


آسانسورهای خانگی چگونه کار می‌کنند؟
آسانسورهای خانگی از چندین مکانیزم برای بالا و پایین بردن کابین خود استفاده می‌کنند. کابل‌ها، زنجیرها، کشش، آسانسورهای هیدرولیکی و مکانیسم‌های پنوماتیک که هرکدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند. این‌ها همه گزینه‌هایی است که می‌توانید در هنگام طراحی آسانسور خانگی ایده‌ آل با توجه به نیاز و خدمات مورد انتظار از آسانسورهای خانگی بررسی کنید. آسانسورهای خانگی گاهی اوقات به بالابرها و اتاق‌های ماشین آلات نیاز دارند تا مکانیزم‌های خاصی را در خود داشته باشند و آن‌ها را از دید پنهان کنند. اما امروزه با پیشرفت صنعت آسانسور برخی از مدل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به این محفظه‌ها نیازی ندارند زیرا با استفاده از روش‌های ابتکاری برای پنهان کردن شان دیگر نیازی به وسایل اضافی نیست.


قیمت آسانسورهای خانگی چقدر است؟
تخمین قیمت آسانسور خانگی به شرایط خانه یا ویلا بستگی دارد. علاوه بر هزینه خود محصول، هزینه‌های مجوز، ساخت و بازسازی آن و هزینه نصب و نیروی کار نیز وجود دارد. علاوه بر این‌ها، در محدوده خود محصولات بسیاری از ویژگی‌های ارتقا یافته و گزینه‌های نهایی وجود دارد که می‌تواند قیمت را تحت تأثیر قرار دهد. البته شرکت‌های فعال در صنعت آسانسور می‌توانند با توجه به شرایط شما و هزینه‌ای که برای ساخت آسانسور خانگی در نظر گرفته‌اید بهترین مشاوره را برای انتخاب محصول مناسب و باکیفیت ارائه دهند.


آیا آسانسورهای خانگی توسط بیمه پوشش داده می‌شوند؟
با توجه به این مورد که عنوان‌های خوبی را برای استفاده از آسانسورهای خانگی برایتان آورده‌ایم که استفاده از این تکنولوژی پیشرفته و به روز برای همه افراد مناسب و قابل استفاده است و از اتفاق‌ها و حوادث جبران ناپذیری از قبیل سقوط از روی پله ها جلوگیری می‌کند، اما بیمه‌های خصوصی این موارد را محصولات راحتی می‌دانند، بنابراین جزء مواردی است که پوشش داده نمی‌شوند. اما مناسب‌ترین راه حل این است که بهترین شرکت ارائه خدمات آسانسورهای خانگی را همراه با خدمات پس از فروش و ضمانت تجهیزات استفاده شده برای نصب و بازسازی آسانسورها که هم از نظر کیفیت و هم هزینه معقول باشد را انتخاب کنیم. ما در شرکت سیگما با توجه به تجربه ای که در نصب و راه اندازی آسانسورهای خانگی داریم می توانیم برای شما مشاوری خوب باشم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *