تصویر ذهنی یا تجسمی است از آنچه سازمان و یا افراد آن میخواهند به آن برسند، چشم انداز باید آینده ای واقع گرایانه ولی آرمانی برای ایجاد انرژی و حرکت را بیان و به تصویر بکشاند.
آرمان به بیانی دیگر جایگاه غایی و نهایی سازمانی است که در آن کار میشود و میتواند راهنمایی برای تعیین محصول، بازار و تکنولوژی و تخصیص بهینه منابع باشد که با برنامه ریزی و مدیریت صحیح، ماموریتها، اهداف و موقعیت مجموعه را هدایت و ارتقا میبخشد.
با توجه به تحلیلهای محیطی انجام شده آرمان آسانسور کاروی در پنج سال آتی تبدیل شدن به یکی از مجموعه های سرآمد و برتر تامین آسانسور در ایران است.
ماموریت : (Mission)
آسانسور کاروی مجموعه ای است که فعالیتهای آن در حوزه طراحی، مهندسی، نصب و تامین خدمات پس از فروش انواع آسانسور جهت پروژههای پر تردد مانند مترو، راه آهن، فرودگاه و پل های عابر پیاده مکانیزه و ایجاد زمینه و ساختارهای لازم جهت طراحی و اجرای سازه های مربوط است.
این مجموعه با بهره گیری از نیروهای توانمند و با تجربه، سهم قابل توجهی در توسعه خدمات مورد نیاز حمل و نقل مسافر در بازار مسکن (اداری، تجاری، مسکونی) و قطارهای شهری و مبلمان شهرسازی درایران را بر عهده دارد.
هدف اصلی (استراتژیک):
تامین نیازهای زیرساختهای کشور به آسانسور با بهره برداری از فناوری های پیشرفته و بهبود و تکمیل زنجیره تامین این صنعت در داخل.
هدف 1 : افزایش سهم بازار فروش و حضور فعال در بازار رقابتی
راهبردهای هدف1
تقویت حوزه بازاریابی و فروش با بهره گیری از نیروهای کارشناسی مجرب و متخصص انجام تحقیقات بازار در سراسر کشور با رعایت اولویت و بهره گیری از خدمات مشاوره ای در راستای شناخت گروه های هدف ایجاد نمایندگی های بازاریابی و فروش در مناطق پر اولویت انجام تبلیغات کارآمد و موثر و شرکت در نمایشگاه های داخلی و بهره گیری از سایر برندهای فعال در بازارهای منطقه ای و جهانی ایجاد سیاست مناسب و بهره گیری از فروش و تجارت الکترونیک انجام خدمات پس از فروش با تاکید بر تامین به موقع قیمت مناسب و کیفیت عالی و استانداردهای بین المللی کسب رضایت مشتری از طریق استقرار سیستمهای ارزیابی و مدیریت ارتباط با مشتری حضور فعال در بازارهای تجاری با تاکید بر استمرار حضور جدی در بازار مناقصات دولتی و نهادهای عمومی پایش و رصد مستمر بازار از طریق جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل بازار رقبا، مشتریان، تامین کنندگان، تغییرات قیمت و زنجیره عرضه و … جذب حداکثری مشتریان و دقت، سرعت و صحت در انعقاد قراردادها استفاده از خدمات مشاورین متخصص حقوقی، مالی و بیمه ای در انعقاد قراردادها استقرار سیستمهای کنترل پروژه و ارزیابی مستمر قراردادهای منعقده حضور فعال در انجمن ها و تشکلهای مرتبط
هدف 2- توسعه سرمایه گذاری در بخش تولید محصول با بهره گیری از فناوریهای نوین در راستای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی
راهبردهای هدف 2
ایجاد واحد صنعتی در راستای تولید در داخل با اولویت ساختار مناسب تولید با بهره گیری از فناوری های جدید تاکید بر افزایش تدریجی ساخت داخل ایجاد برند مناسب برای حضور در بازار با اتخاذ سیاستهای مناسب قیمت، کیفیت، استاندارد
هدف 3- بهبود ساختار تامین مالی
راهبردهای هدف 3
کنترل مستمر نقد ینگی و هزینه های جاری پیگیری وصول مطالبات با رعایت و اولویت جداول زمانی استفاده از تسهیلات بانکی با تاکید بر اولویت ها و صرفه جویی های مالی رعایت انضباط مالی در کسب درآمدها و هزینه ها استقرار سیستمهای مالی، قیمت تمام شده، مالیاتی و بیمه ای کارآ و موثر انجام تحلیلهای مالی و اقتصادی برای بهبود تصمیم سازی و تصمیم گیری
هدف 4- افزایش توان کمی و کیفی طراحی و مهندسی آسانسور
راهبردهای هدف 4:
1.تقویت توان فنی و مهندسی مجموعه با استقرار کارشناسان زبده و متخصص
2.استقرار سیستمهای کنترل پروژه با استفاده از نرم افزارهای جدید
3.تهیه گزارشات تحلیلی و آسیب شناسی فصلی نحوه اجرای پروژه ها
4.همکاری مستمر با شرکتهای مشاوره ای ناظر بر اجرای قراردادهای کارفرمایان
5.رعایت استانداردهای بین المللی در اجرای عملیات
6.دریافت مجوزهای مورد نیاز از سازمانها و نهادهای مسئول در حوزه تقویت طراحی، فنی و مهندسی و اقتدار اجرایی مجموعه
7.تامین و تدارکات به موقع قطعات و تجهیزات مورد نیاز در حین و بعد از اجرای پروژه ها
هدف 5- توسعه و افزایش بهره وری منابع و سرمایههای انسانی
راهبردهای هدف 5:
استقرار نظام انضباط اداری از طریق شناسایی، گزینش، جذب و بکارگیری نیروی انسانی کارآمد و بهره ور بروزآوری کلیه دستورالعملها و آئین نامه های مرتبط با نیروی انسانی و افزایش بهره وری انسانی مدیریت مناسب منابع انسانی و تامین حقوق و دستمزدها، مزایا و امور رفاهی کارکنان ایجاد بانکهای اطلاعاتی مناسب به منظور انتخاب گزینههای مناسب نیروی انسانی تامین به موقع تدارکات و پشتیبانی نیروی انسانی تاکید بر توسعه آموزش و ارتقا سطح علمی کارکنان و مدیران مجموعه و برنامه ریزی های کاربردی مربوط به کارکنان طراحی واستقرار سیستم ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان
هدف 6- توسعه بازار تامین خدمات پس از فروش در راستای افزایش وفاداری مشتریان به شرکت و تکمیل زنجیره تولید
راهبردهای هدف 6:
برنامه ریزی برای حضور فعال در بازار تامین خدمات پس از فروش به عنوان منبع جدید درآمد شرکت استقرار شبکه خدمات پس از فروش الکترونیکی استقرار نظام گارانتی مناسب از طریق انعقاد قراردادهای کارشناسی
هدف 7- بهبود سیستمهای برنامه ریزی و فناوری
راهبردهای هدف 7:
استقرار نظام برنامه ریزی و ارزیابی راهبردی در شرکت با بازه پنج ساله (1398-1402) تاکید بر حرکت زمانبندی شده در کلیه عملیات و فعالیتهای مجموعه به ویژه اجرای پروژه های مختلف مجموعه بهره گیری از خدمات مشاوره ای برای طراحی و استقرار سیستمهای برنامه ریزی و فناوری
بروزآوری شبکه های اطلاعاتی داخلی و خارجی در مجموعه در راستای چابک و چالاک نمودن مجموعه
منشور اخلاقی کارکنان مجموعه آسانسور کاروی
از دیدگاه اندیشمندان و صاحب نظران مدیریت ، یک سازمان باید علاوه بر وظایف تشکیلاتی، فلسفه و رسالت اجتماعی نیز داشته باشد و بستر لازم را برای اجرای آن فراهم سازد. فلسفه و رسالت هر سازمان موجب پرورش هوشمندی و ژرف نگری کارکنان می شود. به گونه ای که فلسفه و ارزش های اخلاقی، اندیشه های کارکنان را درچارچوب انسانی و اجتماعی قرار می دهد تا بتوانند رفتار خود را در همان ساختاربروز دهند. باید برای انجام رسالت همگانی سازمان همه با یکدیگر سخت تلاش کنند و این فلسفه و رسالت را منشور اخلاقی می نامند.
کارکنان مجموعه آسانسور کاروی در راستای ایفای نقش سازمانی خویش و ارتقاء اثر بخشی و کار آمدی و فراهم نمودن محیطی پویا، سالم، اصول و ارزش های اخلاقی و اسلامی زیر را در جهت تعالی سازمان بعنوان منشور اخلاقی خود برگزیده اند
اصول منشور اخلاقی
پایبندی به ارزش های اخلاقی و اسلامی و رعایت اصول تعهد، صداقت، اعتماد، صراحت و صمیمیت
استفاده از پوشش مناسب مطابق با فرهنگ عمومی جامعه
رعایت احترام، ادب، متانت و خوش رویی نسبت به همکاران و مشتریان وداشتن رفتار منصفانه و به دور از تبعيض
ترویج سلامت اداری و رعایت راز داری، ادب و نزاکت و حفظ اسرار سازمانی
رعایت نظم و مقرراتو حضور به موقع در محل کار و رعایت انضباط کاری
استفاده صحیح از اختیارات و مسئولیت در هر رده سازمانی با رعایت اخلاق حرفه ای در جهت تعالی مجموعه
استفاده بهینه از منابع و امکانات مجموعه و جلوگیری از اسراف با رعایت صرفه جویی خردمندانه و دلسوزانه
احترام به حقوق همکاران و ایجاد فرهنگ اعتماد متقابل
مسئولیت پذیری و پایبندی به فرهنگ نقدپذیری، تعهد به پاسخگویی در قبال وظایف
رعایت اصول مشتری مداری :
به رسميت شناختن و درنظر داشتن حقوق دیگران و حفظ کرامت انسانی افراد
رعایت حقوق فردی و اجتماعی دیگران و حفظ آبروی افراد
درک کردن و درنظر داشتن خواسته ها و نيازهای ذینفعان
ارج نهادن به تلاش و دستاوردهای دیگران شفافيت و حسن نيت در قبال دیگران و جلب اطمينان آن ها از طریق انطباق پندار، گفتار و کردار
و همچنين پيش بينی پذیر بودن رفتار
تفویض اختيار و جلب مشارکت افراد در تصميم گيری ها و انجام امور
جلب اعتماد دیگران با پایبندی به توافقات و قول های داده شده
پرهيز از ریاکاری و شایعه پراکنی
در نظر داشتن منافع دیگران در تصميم گيریها و همکاری های مشترک
خلاقیت و نوآوری :
خلق، ارایه و اجرای ایده های جدید در راستای بهبود عملکرد مجموعه
عارضه یابی و به چالش کشيدن وضع موجود
ایجاد بستر مناسب برای بروز استعدادها و ارایه ایده ها
شناسایی راهکارهای بهينه برای انجام بهتر وظایف
حمایت و همکاری در اجرای پيشنهادهای پذیرفته شده
انعطاف پذیری در مقابل تغييرات و ایده های نو
پاسخگو بودن در قبال تصميم های اخذ شده و وظایف محوله توام با وفاداری و دلسوزی
وفاداری و تعلق خاطر به مجموعه
ترجيح دادن منافع مجموعه به منافع شخصی
ارتقای توانمندی های شخصی و بکارگيری دانش و مهارت کسب شده در انجام وظایف فرد
بدون دیدگاه