• درنظرگرفتن استقامت سازه توسط بررسی مهندسی
  • مقاوم سازی ساختمان در صورت نیاز به جهت اضافه کردن آسانسور
  • در سازه هایی که چندین سال از ساخت آن ها می گذرد امکان تعبیه آسانسور در فضا کمتر از ۱۲۰ *۱۲۰ سانتی متر نیست و در واقع مینیمم فضای لازم به جهت نصب تجهیزات ۱۰۰* ۱۶۰ سانتی متر الی ۱۴۵ * ۱۴۵ سانتی متر است.
  • کلیه خدمات و امور مربوط به مقاوم سازی ساختمان در صورت نیاز، بر عهده کارفرما می باشد.

نکته : دقت داشته باشید که به منظور تعبیه تجهیزاتی چون آسانسور چه در بیرون ساختمان و یا درون مجتمع می بایست حتماً از شهرداری تاییدیه و مجوزهای مورد نیاز را کسب کنید. این روند به منظور دریافت تاییدیه پایان کار لازم است. اما چنانچه سازه واجد مجوز پایان کار می باشد دیگر لزومی بر کسب تاییدیه نیست.

آسانسور بیرونی زیبا

آسانسور بیرونی

مناسب ترین گزینه برای نصب آسانسور بیرونی

طبق نتیجه‌گیری‌های کارشناسان و مهندسین با تجربه در این حوزه، کاربردی ترین آسانسورها برای چنین مواردی را اغلب نمونه ‌های کششی، هیدرولیکی و هوم لیفت نام می برند. بیشتر افراد تمایل دارند برای نصب آسانسور در بیرون ساختمان از اتاقک های  شیشه‌ای بهره ببرند چرا که در این حالت ضمن اضافه نمودن این تجهیزات، سبب ارتقاء سطح کیفی و زیبایی ساختمان خود نیز می شوند.

آسانسور پانوراما

آسانسور پاناروما

آسانسور بیرونی پاناروما چیست؟

مبحث دوم در این مقاله آسانسورهای شیشه ای پاناروما هستند که به عنوان آسانسور بیرونی در نظر گرفته می شوند. تفاوت این تجهیزات با نمونه پیشین که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد این است که این آسانسورها نه به علت محدودیت سازه بلکه به منظور ارتقاء کیفی و بهره گیری از تجهیزات مدرن در انواع مجتمع ها نصب می گردند.

 اتاقک استفاده شده در این آسانسورها کاملاً شیشه ای بوده و اغلب به صورت سفارشی و با توجه به فضای کاربری محیط طراحی و ساخته می شود.

 این آسانسورها به دلیل دیزاین و طراحی زیبا سبب ایجاد جلوهای منحصر به فرد و جذاب در دکوراسیون خارجی ساختمان ها می شوند.

این تجهیزات، در اوایل تنها در مجتمع های تجاری و ارگان های دولتی مورد استفاده واقع می شدند اما پس از مدتی به علت خاص بودن دیزاین آنها، بر محبوبیت شان افزوده شد. به طوری که این آسانسور ها کم کم حتی به صورت خانگی و شخصی نیز مورد استفاده قرار گرفتند. منازل مسکونی که به شکل دوبلکس طراحی شده اند و افراد بنا به هر دلیلی نمی توانند از پلکان استفاده کنند با تعبیه این آسانسورها می توانند مشکلات استفاده از راه پله را به خوبی رفع نمایند.

آسانسور بیرونی پاناروما امروزه در اکثر اماکن پر رفت و آمد، مجتمع های تجاری، هتل های لوکس و ساختمان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و همین امر سبب جذب بیشتر بازدید کننده ها به این اماکن می گردد.

آسانسور پانوراما جدید

آسانسور پاناروما

نکات طراحی آسانسور بیرونی پاناروما

_ تنوع طراحی در این آسانسورها بسیار زیاد است. به شکلی که طراحان و معماران تمایل زیادی به  استفاده از این مدل ها دارند چرا که علاوه بر رفع نیاز، می تواند سبب خاص شدن دیزاین ساختمان نیز بشود.

_ سیستم تعبیه شده در آسانسورهای پاناروما اغلب در دو صورت هیدرولیکی و یا کششی استفاده می گردد که با توجه به فاکتورهایی مثل تعداد طبقات، میزان رفت آمد، نوع سازه و حجم استفاده، سیستم عملکردی در نظر گرفته شده ممکن است متفاوت باشد. که هر کدام می‌تواند مزایا و معایب خاص خود را به دنبال داشته باشد.

_ هرچند که از لحاظ بصری این تجهیزات دارای طرفداران بیشتری هستند اما طراحی و ساخت آنها از پیچیدگی و نکات بیشتری برخوردار است.

_ جنس متریال استفاده شده اتاقک در این مدل ها، شیشه لمینت است که از لحاظ مقاومتی کاملا تایید شده هستند و در برابر ضربه، سایش و شرایط جوی دوام بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهند.

آسانسورپانوراما فروشگاهی

آسانسور پاناروما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *