از مهمترین قطعات آسانسور چه می دانید؟ به نظر شما کارکرد آنها چیست؟ آیا می توان قطعات آسانسور را تعمیر کرد؟ بهترین آسانسورها چگونه هستند؟ در این مطلب ما بر آن هستیم تا به بهضی از این سوالات پاسخ دهیم. با ما همراه باشید. همچنین می توانید برای خواندن مطلب قطعات آسانسور چه نقش هایی دارند، به سایت مراجعه کرده و این مطلب را بخوانید.


دانستنی های قطعات آسانسور

آسانسور پلتفرمی است که برای جا به جایی مسافران بین طبقات در ساختمان ها، نصب شده است. آسانسورها در هر ساختمان بلند و بیشتر از دو طبقه، نصب می شوند و کاربرد حمل و نقل دارند. بعضی از آسانسورها به جز مسافر، مخصوص حمل و انتقال بار و محموله در کارخانه ها و کارگاه ها می باشند.

در 50 سال اخیر، آسانسورها زیاد تغییر نکرده و فقط در شکل و ابعاد متنوع شده اند. بیشتر آسانسورها دارای محسابه گر وزن هستند و با وزن خود آسانسور و 40 درصد وزن بیشتر، افراد یا بار را جا به جا می کنند.


جنس قطعات

اتاقک آسانسور از جنس و بدنه ی فولادی ساخته شده که مقاومت و استحکام بالایی دارد. تیرچه و تیرآهن های فولادی، بالای اتاقک تعبیه شده اند و آسانسور را از هر طرف گرفته اند. این تیرچه و تیرآهن های فولادی، چرخه ی متصل به کابل ها را با استحکام بالایی نگه می دارند. معمولا درون اتاقکی که مسافران در آن هستند، از ورقه های فولادی ساخته شده است.

پس از ساخته شدن اتاقک و پیش از نصب سقف بر آن، گارد ریل و دیگر قطعات آسانسور بر اتاقک نصب می شوند. درحالیکه اتاقک همچنان از بالا باز است، بالابر، محسابه گر وزن را بالای ساختمان برده و آن را از ریل های آسانسور در اتاقک می گذارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *