یکی از مهم ‌ترین تجهیزات برای کارخانه و کارگاه ها و به طور کلی ساختمان های چند طبقه آسانسور صنعتی می باشد. این دستگاه جهت حمل و انتقال اجسام سنگین از یک سطح به سطح دیگری مورد استفاده قرار می ‌گیرد. آسانسورهای صنعتی که از سوی شرکت آتیس طراحی و ساخته می ‌شوند؛ همگی تمام مکانیزه و پیشرفته می باشند و تمامی استانداردهای صنعت آسانسور در آن ها لحاظ شده است. اما قطعا در کنار این ویژگی ‌ها چیزی که برای کارفرمایان اهمیت دارد؛ قیمت آسانسور صنعتی است که به همین دلیل لازم دانستیم در این مقاله به طور کامل به موضوع قیمت آسانسور صنعتی بپردازیم تا هرگونه سوالی در ذهن دارید را برطرف نماییم.

قیمت آسانسور صنعتی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت آسانسور صنعتی مانند هر دستگاه دیگری به عوامل متعددی بستگی دارد و بسته به آن‌ ها دارای نرخ و هزینه ‌های متفاوتی می ‌باشد. به طور مثال: نوع آسانسور، نوع و برند قطعات آسانسور، ابعاد آسانسور، ظرفیت آسانسور، ارتفاع ساختمان، تعداد ایستگاه های ساختمان و … بر روی قیمت آسانسور صنعتی تاثیر می‌ گذارد. در ادامه به طور شفاف تر به این موضوع پرداخته شده است.

نوع آسانسور، عاملی تاثیرگذار بر قیمت آسانسور صنعتی

اولین عامل تاثیرگذار بر قیمت آسانسور صنعتی، نوع آسانسور می باشد. شرکت آتیس بسته به نیاز و نوع ساختمان، بودجه کارفرما و … توانایی طراحی و ساخت انواع آسانسورها از جمله آسانسورهای هیدرولیکی صنعتی و آسانسورهای کششی صنعتی و … را دارد. نحوه طراحی هر یک از این ‌موراد با یکدیگر متفاوت بوده و دارای یک سری مزیت ‌ها و ویژگی ‌های منحصر به فرد می ‌باشند.

به طور مثال آسانسورهای هیدرولیکی مصرف برق پایینی داشته و برای ساختمان های کم ارتفاع مناسب تر است. قیمت آسانسورهای هیدرولیکی صنعتی از قیمت آسانسورهای کششی صنعتی تقریبا ۵ الی ۲۰ درصد ارزان تر می باشد. به طور کلی آسانسور کششی به دلیل نیازمند بودن به تجهیزات و قطعات بیشتر، که در مقایسه با انواع آسانسور های دیگر دارای قیمت بالاتری است.

البته جدا از این، هر یک از آسانسورهای هیدرولیکی کششی در انواع مختلفی از جمله:

  • بالابر صنعتی کابین دار و نیم کابین
  • بالابر صنعتی کفی
  • بالابر صنعتی متحرک

طراحی می ‌شوند. به طور مثال قیمت بالابر صنعتی کفی که بدون کابین است، پایین تر از دو نوع دیگر است. قیمت آسانسور صنعتی کابین دار نیز از دیگر انواع بالابرها بالاتر بوده اما دارای امنیت بیشتری می ‌باشد. در بین این سه نوع بالابر، آسانسورهای صنعتی متحرک در کارخانه ها‌ و کارگاه های صنعتی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

نوع و برند قطعات آسانسور صنعتی

عاملی که بسیار بر روی قیمت آسانسور صنعتی تاثیر می گذارد؛ نوع و برند قطعات آن می باشد. لازم به ذکر است که موتور آسانسور، کابین و درب آن، تابلو فرمان آسانسور، ریل آسانسور، نمایشگر آسانسور، قطعات مکانیکی و … در انواع مختلفی توسط کمپانی های متعددی در ایران و خارج از کشور طراحی و تولید می شوند. بیشتر از همه موتور آسانسور تاثیر زیادی بر قیمت آسانسور صنعتی می گذارد. به طور مثال قیمت موتورهای گیربکس صنعتی ایرانی نسبت به موتورهای ساخت کشور های اروپایی مقرون به صرفه تر است.

برای ساخت آسانسورهای صنعتی از انواع موتورهای ایرانی همچون موتور آسانسور کوپل، وبر، بهران، الکو و .. به صورت تک سرعته، دو سرعته، گیربکس و گیرلس و یا از موتورهای خارجی همچون ساسی ایتالیایی، زیلابگ آلمانی، آکیش ترکیه‌ ای و … استفاده می ‌شود. که هر یک قیمت متفاوتی دارند.

ابعاد آسانسور ، عاملی تاثیر گذار بر قیمت آسانسور صنعتی

به طور معمول، هر چه ابعاد کابین کوچکتر باشد؛ قیمت آن پایین تر می باشد. اما بیشتر آسانسورهای صنعتی دارای ابعاد بزرگی هستند. البته باید بگوییم که ابعاد آسانسور صنعتی به طور سفارشی طبق نیاز کارفرما طراحی می شود. به طور مثال برای یک کارگاه دو طبقه نجاری نسبت به کارخانه جات بزرگ، به کابین کوچکتری نیاز دارد. که در این صورت قیمت آن کمتر و مقرون به صرفه تر می ‌شود.

تعداد ایستگاه های آسانسور

آسانسور در بین طبقات مختلف یک کارگاه بزرگ و یا کارخانه های چندین طبقه، بین هر طبقه باید توقف کند. از آنجایی که هر طبقه نیاز به پیاده سازی تجهیزات مورد نیاز دارد؛ بنابراین هر چه تعداد طبقه بیشتر باشد؛ قیمت آسانسور صنعتی بالاتر خواهد رفت. البته در صورتی که کارخانه مورد نیاز شما، یک طبقه است اما متراژ بالایی دارد؛ می توان از آسانسورهای صنعتی متحرک استفاده کرد.

ظرفیت آسانسور مورد نظر شما چقدر است؟

مهمترین خصوصیت آسانسورهای صنعتی این است که توانایی حمل بارهای سنگین تا ارتفاعات بالا را داشته باشد. در حال حاضر با کمک مهندسین و متخصص باتجربه در حوزه ساخت آسانسور، توانسته ایم آسانسورهایی صنعتی که قادر به حمل بار در ظرفیت های ۱، ۱.۵ و ۲ تن هستند را تولید و به بازار عرضه کنیم. این دستگاه بسته به نیاز مشتری به نحوی طراحی می شوند که تا حداکثر ارتفاع ۲۰۰ متری بارهای سنگین را حمل کنند. لازم است بدانید که هر چه ظرفیت آسانسور صنعتی و ارتفاع آن بالاتر باشد؛ قطع به یقین به گیربکس و موتورهای قدرتمند، سیم بکسل های طویل تر و … نیاز دارد که در این حالت قیمت آن‌ ها نسبت به آسانسورهایی با ظرفیت کمتر، بالاتر است.

سفارشی سازی آسانسورهای صنعتی

مجموعه کاروی به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان آسانسور در ایران، بسته به نوع کارخانه و نیاز کارفرما، سیستم ‌های بالابر صنعتی را به الکتروموتور ضد انفجار، جک های هیدرولیک، کابین‌ های عایق و ضد زنگ، نصب تابلو برق های ضد انفجار صنعتی به صورت (External . Internal)، سنسورهای اعلام حریق، هواکش کابین و … مجهز می ‌کند. پیاده سازی هر یک از تجهیزات بر روی قیمت آسانسور صنعتی تاثیر می‌ گذارد.

خرید آسانسور صنعتی از شرکت آتیس

در حال حاضر آسانسورهای صنعتی و کارگاهی یکی از پرفروش‌ ترین محصولات مجموعه کاروی بوده و این شرکت تاکنون توانسته نیاز کارخانجات بسیاری در ایران را برطرف نماید. قیمت آسانسور صنعتی برای هر پروژه به صورت مجزا محاسبه می‌ گردد. در حال حاضر اگر قصد راه اندازی آسانسور صنعتی را دارید؛ مجموعه کاروی می ‌تواند یک راه حل قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای شما ارائه دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *