یه بیماری هست به نام کلاستروفوبیا به انگلیسی claustrophobia به معنی ترس از جای تنگ و باریک که طرف احساس خفگی میکنه . استفاده از آینه در آسانسور این حس رو به طرف منتقل می کنه که انگار در جای پت و پهن تری هستن .

آینه آسانسور


آینه آسانسور عدم توجه به گذر زمان
اون اوایل که تازه داشتن ساختمان های بلند می ساختن نیاز به اسانسور حس می شد . آسانسورو ساختن اما خیلی کند حرکت می کرد ، طرف بعد ۵ دقیقه به طبقه ۱۰ یا ۲۰ می رسید . اینکه تو یه اتاقک کوچیک باشی و با سرعت کم بالا یا پایین بری واسه خیلی ها عذاب آوره . از نظر فنی نمیشه سرعت آسانسور رو از یه حدی بیشتر کرد پس باید یه کاری می کردن که مردم داخل آسانسور با یه چیزی سرگرم بشن تا متوجه گذر زمان نشن . آینه آسانسور

آینه آسانسور


عدم توجه به ارتفاع و مشکلات فنی
اگه تو آسانسور گیر کنی خفه میشی ، یا اگه آسانسور از بالا پرتاب بشه پایین میمیری ، این تصورات به اندازه کافی ترسناکه حالا فکر کنید توی آسانسور بدون آینه هستید و مجبورید به در و دیوار نگاه کنید ، قطعا فکرتون به سمت افکار منفی میره اما اگه آینه باشه یه دقیقه با موهاتون ور میرید یا دهن و بینی تون رو تمیز می کنید یا مشکلات موجود در قیافتون رو بررسی می کنید خلاصه یه جوری سرگرم میشید و کمتر می ترسید . هنوز هم آدم هایی داریم که به خاطر ترس ، سوار آسانسور نمیشن ! آینه آسانسور


عدم سقوط به چاله با استفاده از آینه در آسانسور
یکی از دوستان در قسمت نظرات یه دلیل دیگه هم اضافه کردن که منطقی به نظر می رسه من هم اینجا میگم . اگه بنا به هر دلیلی کابین آسانسور در یک طبقه دیگه باشه و شما از یه طبقه دیگه درب آسانسور رو باز کنید و تصویر خودتون رو تو آینه نبینید ، نباید داخل بشید چون آینه داخل کابین جاساز شده و اگه آینه رو نبینید یعنی اینکه کابینی وجود نداره و خدای نکرده میفتید توی چاله آسانسور !
مراقبت از اطراف با آینه آسانسور
اگه داخل آسانسور آینه باشه ، حتی اگه شما پشت تون هم به کسی باشه ، بازم از تو آینه می تونید نگاهش کنید و حواستون به کاراش باشه . به هر حال فضا بستس و مجبورید با افراد غریبه چند دقیقه ای رو سپری کنید .
سلفی در آسانسور
اون موقع که آینه آسانسور رو طراحی می کردن خبری از عکس سلفی و این قرطی بازیا نبود که الان ، آینه آسانسور شده مرکز فسق و فجور واسه یه عده آدم خود نارسیس پندار ! اینجور آدما هرجا که آینه باشه ، و البته آیفون ۶ اس داشته باشن قطعا یه سلفی هم میگیرن . اینجوری هم گذر زمان رو متوجه نمیشن ، هم به جای اینکه از آسانسور بترسن لذت هم می برن و تازه طبقه های بیشتری میرن تا به عکس سلفی دلخواهشون هم برسن . سلفی داخل آسانسور نکته بسیار جالبی که هست اینه که سازمان استاندارد در ایران هیچ الزامی برای قرار دادن آینه در آسانسور تنظیم نکرده البته تا جایی که من می دونم اگه از دوستان کسی خبر داره حتما بگه . اگه الزام نباشه ، باید کمی بیشتر به این مسائل فکر کنیم ، تکنولوژی در اختیار ماست تا آرامش ما رو بیشتر کنه نه ترس و استرس رو . تو ایران ، استفاده از آینه بیشتر به خاطر زیبایی و تزئین آسانسوره و مطمئنم خیلی از نصابان آسانسور در ایران نمی دونن دلیل اصلی استفاده از آینه چیه و فقط به جنبه زیباییش فکر می کنن .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *